۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۷۰۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

رؤسای جمهور چین و روسیه با امضاء سند مشترکی، توافق نمودند تا در کنار توسعه روابط تجاری و اقتصادی، استفاده از ارزهای ملی خود در معاملات دوجانبه را بیش از پیش افزایش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد روز جمعه ۸ ژوئن ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، رؤسای جمهور روسیه و چین با امضاء یک سند مشترک توافق نمودند تا بار دیگر سهم یوآن- روبل را در پرداخت های تجاری میان خود افزایش دهند.

این سند در نظر دارد تا همکاری های بیشتر در بخش های مالی و افزایش سهم ارزهای ملی در پرداخت های تجاری، سرمایه گذاری و تأمین مالی، گسترش همکاری در زمینه های نظیر سیستم های پرداخت و بیمه را تقویت نماید.

رؤسای جمهور دو کشور توافق کرده اند حجم مبادلات را افزایش و ساختارهای لازم برای تقویت آن را توسعه دهند. همچنین توافق شده است مناطق جدید رشد و همکاری های تجاری و اقتصادی به کار گرفته شوند.

پوتین در این دیدار گفته است که تجارت دوجانبه چین و روسیه تا پایان سال جاری می تواند تا ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

چین بزرگترین شریک تجاری روسیه در سال گذشته بوده است که ۱۵ درصد از تجارت بین المللی روسیه را به خود اختصاص داده است. تجارت دوجانبه چین و روسیه در سال ۲۰۱۷ به میزان ۳۱.۵ درصد رشد داشته است و به عدد ۸۷ میلیارد دلار رسیده است.

در کنار رشد تجارت، این دو کشور در حال گسترش انجام پرداخت و تسویه بوسیله روبل و یوآن هستند، راهکاری که بوسیله آن وابستگی خود به دلار و سایر ارزهای بین المللی را کاهش می دهند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.