۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۴۸۷۸ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

بنیاد برکت با سرمایه گذاری در تحقیقات پزشکی و بهداشتی، بخش قابل توجهی از فرآورده های دارویی کشور را تامین می کند. افتتاح کارخانه تولید سلول انسانی برای نخستین بار در غرب آسیا یکی از جدیدترین دستاورهای این بنیاد است.

به گزارش مسیر اقتصاد اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا صبح روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت با عنوان تولید دارو سل تک فارمد در تهران افتتاح شد.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فعالیت خود را آغاز کرد و در روز گذشته با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این کارخانه که با همکاری شرکت دارویی برکت و پژوهشگاه رویان راه اندازی شده محصولاتی چون منیوسل، ریکالرسل، رنیودرم سل، لیپووس سل، مزستروسل و دستروسل که در درمان بیماری های مختلف قلب و عروق، پوستی، سیستم اسکلتی و سیستم دفاعی بدن کاربرد دارند تولید می شود.

فعالیت بنیاد برکت در تحقیقات پزشکی

کارخانه تولید داروی سل تک فارمد، زیرمجموعه گروه دارویی برکت است که در حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیم فعالیت دارد. این شرکت سی‌ام بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ برای تامین نیاز کشور به سلول درمانی تاسیس شد.

بنیانگذاران شرکت سل تک فارمد، پژوهشگاه رویان و شرکت دارویی برکت هستند. پشتوانه فعالیت‌ها و پروژه‌های این شرکت، تحقیقات گسترده در حوزه سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری)، نانوتکنولوژی (فناوری نانو) و حیطه‌های دارویی اعلام شده است.

خط تولید محصولاتی مانند منیوسل برای درمان حمله قلبی، ریکالرسل برای درمان ویتیلیگو، رنیودرم سل به منظور درمان پیری پوست و اسکار و آکنه، لیپوس سل برای درمان پیری پوست، مزستروسل با هدف درمان آرتروز و دستروسل برای درمان GVHD در این شرکت وجود دارد. حجم سرمایه‌گذاری در طرح امکان‌سنجی نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار برای مداوای روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، در نظر گرفته شده است.[۱]

استفاده بهینه از زمین برای پیشرفت و کارآفرینی

راه اندازی این کارخانه که با زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر در یافت آباد تهران واقع است موجب اشتغال مستقیم ۵۴ نیروی متخصص تراز اول کشور و همچنین اشتغال غیر مستقیم ۲۶۰ نیروی متخصص شده است.

بازدید جهانگیری از درون کارخانه

معاون اول رئیس جمهور پس از افتتاح کارخانه به جمع کارکنان این مجموعه رفت تا از نزدیک در جریان پیشرفت کارها قرار بگیرد.

پینوشت:

[۱] وطن امروز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.