۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۱۵۳ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ دسته: انرژی
۰

شرکت روسی لوک اویل به تازگی عملیات استخراج گاز از یک میدان گازی ازبکستان را آغاز کرده است. هدف از توسعه این میدان ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری افزایش صادرات گاز ازبکستان به چین عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت لوک اویل روسیه به تازگی بهره برداری از تاسیسات فراوری گاز را در میدان گازی Kandym ازبکستان را آغاز کرده است. این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ گاز در روسیه محسوب می شود.

هدف اصلی توسعه میدان Kandym ازبکستان از سوی شرکت روسی، افزایش تولید و صادرات گاز به چین عنوان شده است. ارزش تاسیسات استخراج و فرآوری گاز در این میدان گازی ازبکستان، در حدود سه میلیاد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

طبق اعلام دولت روسیه، ظرفیت تولید این مجموعه هشت میلیارد متر مکعب در سال است ولی برنامه زمانی صادرات گاز به چین هنوز اعلام نشده است.

شرکت لوک اویل در قالب قرارداد تولید مشترک در این میدان گازی با ازبکستان همکاری می کند و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید آن را از ۸ به ۱۶ میلیارد متر مکعب برساند. در حال حاضر این شرکت روسی در بیش از یک چهارم تولید گاز در کشور ازبکستان، با این کشور همکاری می کند.

شرکت لوک اویل علاوه بر همکاری در زمینه استخراج و توسعه میادین گازی، در زمینه تأمین مالی فعالیت های این حوزه نیز با کشور ازبکستان همکاری می کند. در این راستا به تازگی شرکت لوک اویل مبلغ ۶۶۰ میلیون دلار را به شکل فایننس، به منظور تأمین مالی فعالیت های این میدان گازی در نظر گرفته است.

به گفته مقامات کشور ازبکستان، این کشور برنامه ویژه ای برای توسعه میادین گازی و افزایش صادرات آن به کشورهای روسیه و چین را در دستور کار دارد. رساندن میزان صادرات گاز به ۶ میلیارد متر مکعب به روسیه و ۱۰ میلیارد متر مکعب به چین در آینده نزدیک، از اهداف این کشور عنوان شده است.

کشور چین یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز در جهان است که انتظار میرود با تغییر سیاست های مصرف انرژی، در آینده نزدیک نیز میزان واردات گاز خود را افزایش دهد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.