۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۱۲۰۴ ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در راستای اجرای هرچه بهتر پیمان پولی دوجانبه و حذف ارزهای واسط، بانک مرکزی پاکستان به بانک مرکزی چین اجازه داد یک مرکز تسویه و پرداخت یوآنی در این کشور راه اندازی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی پاکستان به بانک مرکزی چین اجازه داده است جهت انجام پرداخت و تسویه مبادلات یوآنی در پاکستان اقدام به راه اندازی ترتیبات لازم نماید. هدف از این اقدام افزایش و تقویت کانال های تجاری میان دو کشور است.

بانک های مرکزی دو کشور پیش از این اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه میان خود نموده اند تا تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری مستقیم میان خود را از طریق ارزهای ملی خود افزایش دهند.

حال طبق اقدام اخیر مبنی بر راه اندازی ترتیبات تسویه و پرداخت یوآنی، بانک مرکزی چین می تواند حساب های یوآنی در چین را، به منظور نقل و انتقال یوآن از پاکستان به چین، فعال نماید. همچنین با این اقدام بانک مرکزی چین می تواند نقدینگی یوآنی را به صندوق بین بانکی جهت پرداخت و تسویه مبادلات ارائه دهد.

بانک مرکزی پاکستان در اطلاعیه ای گفته است که اقدام مذکور در جهت افزایش تجارت دوجانبه به وسیله یوآن و در نهایت افزایش استفاده از ارزهای ملی دو کشور است و انتظار می رود با راه اندازی ترتیبات لازم هزینه های مبادلات کاهش و بهره وری افزایش یابد.

بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده است که باتوجه به تحولات اخیر اقتصادی منطقه ای و جهانی انتظار می رود که برای به دست آوردن منافع بلندمدت در روابط چین و پاکستان و به ویژه روابط بانکی اقدام مذکور اثربخش باشد.

کارشناسان اقتصادی پاکستان نیز معتقدند اقدام اخیر به کاهش وابستگی به دلار و مشکلات ناشی از آن منجر می شود و از این منظر اقدامی صحیح ارزیابی می شود.

منبع: نیشن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.