۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۹۳۴۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ دسته: پول و بانک، هدایت اعتبار کارشناس: احمد شاه محمدی
۱۱

در حال حاضر عمده خلق پول جدید در شبکه بانکی به منظور پرداخت سود به سپرده های کلان ایجاد می شود. یعنی بانک ها برای پرداخت سود به سپرده ها، پول جدید خلق می کنند و در اختیار سپرده گذاران قرار می دهند.

مسیر اقتصاد/ سیستم مالی جاری تاثیر زیادی بر توزیع قدرت و ثروت دارد و به بدتر شدن نابرابری اقتصادی کمک می کند. بر این اساس در سال های جاری، بحث و سیاستگذاری در مورد نابرابری افزایش یافته و در این باب تمرکز سیاستگذاران بر روی توزیع پول و ثروت است. خلق پول و منشا ایجاد آن، مسئله مهمی است که در بحث توزیع درآمد و ثروت تا پیش از این، نادیده گرفته شده بود.

سیستم پولی جاری چگونه نابرابری را تشدید می کند

سیستم پولی جاری، بانک ها را قادر می سازد تا از طریق ایجاد اعتبار گسترده، در بازار دارایی ها فعالیت کنند و باعث رونق و ایجاد حباب در بازار دارایی ها گردند؛ بنابراین در طول رونق، بانک ها (سهامداران) سود عظیمی را به دست می آورند.

در نظام پولی کنونی بانک ها از لحاظ سیستماتیک بسیار مهم هستند و همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند که اگر حباب بازار دارایی ها از بین رفت و آنها نتوانستند دارایی های خود را به قیمت مدنظر بفروشند، بخش بزرگی از دارایی های اقتصاد منجمد شده و منجر به شکست کل سیستم شود.

بنابراین در این موارد، معمولا بانک ها توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرند و از سوی بانک مرکزی حمایت می شوند. این در حالی است که سرمایه گذاران خرد و کوچک در بازار دارایی ها با ضرر و زیان مواجهه شده و ورشکست خواهند شد.

همچنین رونق دارایی (به ویژه در بازار مسکن) در نهایت منجر به افزایش هزینه های اجاره دارایی (مانند مسکن) خواهد شد که به ضرر افرادی است که نمی توانند این دارایی ها را (مسکن) بخرند.

مزیت رقابتی برای شرکت های بزرگ

سیستم پولی جاری در راستای مزایا و منافع شرکت های بزرگ حرکت می کند، بنابراین تمرکز قدرت و ثروت را در دست ثروتمندان پشتیبانی می نماید.

همچنین وام های بزرگ برای کسب و کارها و شرکت های بزرگ به وام های اندک برای شرکت های کوچک، توسط سیستم پولی کنونی ترجیح داده می شوند.

در ضمن شرکت های بزرگ این توانایی را دارند که بانک خصوصی برای خود تاسیس کنند و یا سهام زیادی از یک بانک خصوصی را برای دستیابی به اهداف خود تصرف نمایند و به منابع ارزانتر، نسبت به شرکت های کوچک و متوسط، دسترسی داشته باشند.

این سیستم زمینه مناسبی را برای شرکت های بزرگ فراهم می کند تا به جذب و ادغام شرکتهای کوچک و متوسط اقدام نمایند؛ که منجر به انحصار و تمرکز بیشتر در بازار خواهد شد. بدین ترتیب ثروت و قدرت در دستان شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ محصور خواهد ماند.

اعتبار بیشتر، تسهیلات بیشتر

علاوه بر موارد ذکر شده، سیستم پولی جاری، به طور کلی به نفع ثروتمندان است. زیرا ثروتمندان از اعتبار بیشتری برخوردارند.

افرادی که با داشتن دارایی و اعتبار زیاد و قابل اعتمادتر، امکان دریافت تسهیلات و نقدینگی بیشتری دارند، سرمایه گذاری با هزینه کمتر و سودآوری بیشتری برایشان فراهم می شود.

این در حالی است که افرادی که دارایی و اعتبار کافی ندارند، وام گرفتن برایشان دشوار و پرهزینه خواهد بود. در نتیجه ثروتمند، روز به روز ثروتمند تر خواهد شد.

هدایت نقدینگی به سمت بخش های کاذب

عرضه پول در اقتصاد، مدام در حال رشد است. در این میان خلق پول توسط بانک های تجاری، معمولا در بخش هایی از اقتصاد که سود بالایی برایشان دارد (معمولا بخش هایی غیر از بخش واقعی اقتصاد) عرضه می شود.

بنابراین بخش واقعی و مولد اقتصاد، که معمولا سود کمتری نسبت به بخش های غیرمولد دارد، از پول در گردش کمتری برخوردار است و کمبود نقدینگی در این بخش ها محسوس می باشد.

همچنین بخشی از پول توسط بانک ها پس انداز می شود (برای موارد سفته بازی در اقتصاد) که بر کمیابی نقدینگی در بخش واقعی اقتصاد شدت می دهد.

این در حالیست که پول و نقدینگی یکی از عوامل رشد و ایجاد اشتغال است؛ بنابراین کمبود پول در گردش در بخش واقعی اقتصاد، معمولا به بیکاری و رکود می انجامد.

خلق پول برای تامین سود سپرده های کلان در ایران

در حال حاضر در ایران، عمده خلق پول جدید در شبکه بانکی به منظور پرداخت سود به سپرده های کلان ایجاد می شود. یعنی بانک ها برای پرداخت سود به سپرده ها (کلان)، پول جدید خلق می کنند و در اختیار سپرده گذاران (کلان) قرار می دهند.

هم اکنون ۹۹ درصد سپرده ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان موجودی دارند و این ۹۹ درصد کمتر از نصف کل سپرده ها ارزش دارند. در حقیقت عمده خلق پول در اختیار ۱ درصد سپرده ها (سپرده گذاران کلان) قرار می گیرد.

بنابراین خلق پول جدید به صورت مرتب نابرابری را افزایش می دهد و درحالیکه جامعه باید هزینه های افزایش این خلق پول را متحمل شود، تنها عده ای خاص (سپرده گذاران کلان) از منافع این خلق پول بهره مند می شوند.

بنابراین باید در مورد سیستم های پولی جایگزین، به مطالعه و تحقیق پرداخت تا علاوه براینکه معایب سیستم کنونی را برطرف می کند، پول متناسب با ظرفیت اقتصاد عرضه گشته و به سمت بخش های مولد و واقعی هدایت شود تا منافع جامعه به جای منافع عده ای خاص تامین گردد.

  1. بسم الله الرحمن الرحیم و بذکر ولیه المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

    طرح احیاء پول اسلامی و احیاء زکات و طرح مقاوم سازی پول ملی ; تنها راه تحقق اقتصاد اسلامی

    http://reba.ir/?p=5336

    راه تحقق شعار سال۱۳۹۳، جلوگیری از خلق پول بدون پشتوانه و ربا خواری است.

    راه تحقق اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی 《《 اصلاح نظام پولی  و اصلاح نظام مالی است !》》

    💣
    نظام اقتصادی امروز دنیا بر پایه سیستم مالی موجود به اعتقاد بسیاری از متخصصین اقتصاد کلان غرب همچون 《مایک ملونی》،《 گردون براون》، 《جان مولدین》، 《فلیکس مارتین》
    در حال فروپاشی می باشد.

    از منظر اسلامی علمای معاصر مانند
    امام خمینی ره،
    شهید آیت الله سید محمد باقر صدر،
    مرحوم آیت الله حائری شیرازی
    و
    آیت الله جوادی آملی همگی سیستم اقتصادی جهانی بر پایه دلار را رد نموده و آن 《ربوی》 میدانند.
    💣
    بی پشتوانه بودن دلار
    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    فدرال ریزروِ آمریکا، که سازمانی خصوصی میباشد با چاپ دلار بدون پشتوانه و معامله با این پول و دریافت اموال کشور های دیگر عملا بزرگترین کلاه برداری تاریخ بشر را رقم زده و از این طریق هزاران میلیارد دلار از اموال کشور های در حال توسعه و جهان سوم را به نا حق متصرف شده است.
    متاسفانه دولتهای مختلف در ایران از حدود هفتاد سال پیش همین روش مالی را در فرایند های اقتصادی خود استفاده کرده اند.
    💣
    فشار به اقشار ضعیف
    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    بزرگترین اشکال این سیستم اقتصادی تعرض به اموال قشر حقوق بگیر و زحمت کش کشور میباشد که از طریق تولید نقدینگی بدون پشتوانه و اعتبار واقعی حاصل میشود.
    برای نمونه، بحران اقتصادی اخیر قدرت خرید طبقه متوسط و فقیر کشور را به کمتر از نصف کاهش داده.
    این اتفاق خطرناک نتیجه کاهش شدید ارزش ریال نسبت به اموال دیگر میباشد.
    روش تولید نقدینگی زیر پول ملی را برای همیشه از تهاجم اقتصادی خارجی حفظ میکند و حقوق از دست رفته مردم ایران را به صاحبان اصلی باز میگرداند.
    💣
    واحد پولی جدید به نام " زر "
    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    بر اساس این روش جدید واحد پولی جدید به نام" زر " توسط بانک مرکزی ایجاد شده، که هر یک واحد زر آن دارای ارزشی برابر با صد سوت ( ۰.۱ گرم) طلا میباشد.
    در ادامه سازمانی تحت عنوان سازمان مدیریت و ارزشگذاری تمامی سرمایه های ملی ایجاد شده که وظیفه آن ارزشگذاری تمامی سرمایه های ملی کشور از قبیل نفت، گاز، ذخایر معدنی و طبیعی، زمین ها و ساختمان های دارای ارزش اقتصادی، تجهیزات، صنایع و مالکیتهای معنوی و به طور خلاصه هر کالای سرمایه ای که قابل ارزش گذاری و انتقال میباشند.
    این سازمان اموال مذکور را پس از ارزش گذاری بر اساس واحد پولی زر، به طور زنده به بانک مرکزی اعلام میکند و بانک مرکزی این سرمایه ها را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم پشتوانه واحد پولی زر قرار میدهد.
    بدین ترتیب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر واحد پولی زر را که در هر جای دنیا باشد ضمانت نموده، چناچنه هر شخصی تقاضا ی نقد شدن واحد پولی زر را داشته باشد، دولت جمهوری اسلامی ایران معادل اسکناس زر به دارنده از سرمایه ها و اموال فوق الذکر پرداخت مینماید.
    💣
    برای نمونه، سرمایه های ملی کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد دلار میباشد، در صورتی که کل نقدینگی در کشور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار میباشد. به عبارتی با این راه حل کشور ما با کمتر از یک! درصد از اموال خود میتواند پشتوانه ای قابل اطمینان برای تمامی نقدینگی موجود فراهم نماید.
    در این روش حتی با افزایش چند برابری نقدینگی در سال های آینده ارزش پول ملی را کاهش نمیدهد چرا که هر اسکناس یک زری معادل صد سوت طلا محاسبه شده و طلا نیز اثبات نموده که ارزش خود را در گذر زمان حفظ میکند.
    نکته دیگر اینکه زر واحد پول ملی میشود که بر اساس اعتبار طلا نیست بلکه بر اساس طلا ارزشگذاری شده و اعتبار اصلی سرمایه های ملی ایران میباشد.
    با ایجاد این روش مالی حقوق قشر حقوق بگیر و مستضعف کشور حفظ میشود و ثبات اقتصادی در کشور تقویت میشود.
    با به ثمر نشستن زر، ریال موجود که از کم ارزش ترین پول هاست با تبدیل به زر به یکی از معتبرترین واحد های پولی جهان تبدیل خواهد شد.
    💣
    برای مثال بر اساس این روش ارزشگذاری و اعتبار سنجی هر یک زر ایران معادل ۳.۸ دلار محاسبه میگردد. و واحد پولی زر کشور را از استعمار اقتصادی آمریکا و هر ابرقدرت دیگری برای همیشه نجات میدهد.

    چگونگی عملیاتی کردن این ایده جسورانه و ثمر بخش مستلزم شناخت تمامی فرصتها و آسیبها در این مسیر است. تمامی شاخصها و مولفه های امنیتی، سیاسی، بانکی، بیمه ای و گمرکی باید شناسایی و طبق پروژه ای تحقیقاتی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

    ۰۰
  2. سیستم بانکداری فعلی
    و
    خلق پول بدون پشتوانه
    و
    بی ضابطه

    به 👈نابرابری منجر می شود👉

    👈پرداخت سود صوری 👉 به سپرده گذاران کلان با «خلق پول» در نظام بانکی
    ۹۳ ٪ درصد از کل نقدینگی کشور
    توسط
    بانک‌ها خلق شده است
    و
    آیت الله مکارم شیرازی:
    👈 خلق پول بانک‎ها کلاهبرداری و حرام است👉

    ۰۰
  3. الله اکبر

    راستی چرا یادم رفته و فراموش کردیم ؟

    مقایسه 《پول اسلامی》  با  ، 《پول بدون پشتوانه  و یا پول اعتباری》

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

    مگر در اوایل انقلاب امام راحل نفرمودند :

    “راه جلوگیری از کار کردن پول آن است که پولتان را از پول اهل عالم جدا کنید “؟  

    از امام پرسیدند مگر پول اسلام با پول اهل عالم چه فرقی دارد ؟ 

    و امام خمینی فرمودند :

    " فرقش این است که پول اسلام 《کالای》 اعتبار یافته است اما پول رایج جهانی  《کاغذ》 اعتباریافته است"

    در ضمن امام راحل گفتند :
    《ترقی و تنزیل طلا》 در بازار ضمان اور نیست و 《ظلمی به وام گیرنده و وام دهنده 》نشده است .

    دلیل اعتبار کردن پول بر 《کالا》 این است که 《کالا تا اخر کالاست》 و روی ثباتش سالها می شود حساب کرد میتوان با آن 《مهریه و دیه و قرض الحسنه》 را جاری کرد و 《طرفین متضرر》 نخواهند شد.

    ۰۰
  4. الله اکبر
    دوستان

    باور کردنی نیست ولی متاسفانه حقیقت دارد .

    آیا میدانید میزان سود صوری و سود !!! پرداختی به سپرده گذاران چه میران است ؟

    aftabnews.ir/fa/news/540819/قالیباف-جزییات-نامه-به-سران-قوا-را-تشریح-کرد

    اکنون سالانه حدود بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سود پرداخت می شود.
    دقت کنید این رقم بیش از 《دوبرابر درآمد فروش سالانه نفت》
    و
    《 هفت برابر رقم یارانه نقدی》 است. 

    بنابراین نسخه اول برای درمان این بیماری، تلاش برای بازگشت فوری انضباط مالی بانک هاست.

    ۰۰
  5. اکنون
    نظام بانکی ما
    به جای فقرزدایی
    در حال تولید فقر در حوزه اقتصاد است.

    آیا بهتر نیست این سیستم ناکارآمد و غیر اسلامی مجدد هر چه سریعتر بازنگری جدی شود
    تا
    《عدالت بر نظام اقتصادی و بانکی》 حاکم شود

    خیلی عجیب است ، وقتی به حوزه تعریف از《 عدالت》 می‌رسیم،
    آنگاه تعریف همه از عدالت متفاوت است حتی 👈بنده با 👈شما و 👈دیگران و 👈مجلس و 👈سایر قوا 《متفاوت》 است.

    چرا ؟

    سوال مهم :

    راستی چرا تعریف از عدالت در کشورمان بسیار بسیار با همدیگر متفاوت است ؟

    http://iqna.ir/fa/news/3759882

    ۰۰
  6. آیا نباید نهادهای فقهی و حوزوی زودتر وارد میدان میشدند
    و
    ابعاد فقهی و شرعی خلق پول بدون پشتوانه را به ملت مظلوما اعلام میکردند.

    متاسفانه بعضی از فقهای ما،
    به این دلیل که متوجه خطر خلق پول و روش بانک های ربوی و بنگاهداری بانکها نشده‌اند،
    بنابراین
    حکمی هم درباره آن اعلام نکرده‌اند.

    ممکن است مراجع عظام تقلید وقتی این پدیده را خوب تحلیل کنند، در نهایت
    به این نتیجه برسند که:
    دولت حق ندارد
    از این پدیده خلق پول بدون پشتوانه و کاهش ارزش پول به گونه‌ای استفاده کند
    که منجر به سلب اعتماد مردم نسبت به پول ملی و رو آوردن به حبس سرمایه بصورت سکه و ارز و آپارتمان و ... خلاصه عامل《《 تورم بالا 》》شود.

    غفلت نسبت به ==》 اپیام مهم امام خمینی :

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    《《 از اینکه شما بنا دارید،
    بانک اسلامی در سراسر کشور تأسیس کنید متشکرم؛
    لکن منتظرم ببینم آیا در عمل هم همینطور است؟
    یا باز اموری که سابق انجام می‏‌گرفت انجام می‏‌گیرد؟ 》》

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    بانکداری در کلام حضرت امام خمینی(ره)

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇

    http://reba.ir/%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87/

    یک وقت می‏‌بینید که
    کشور ما به هم ریخته شده است،
    وضع مالی‌اش
    و
    وضع بانکی‌اش
    و
    وضع کشاورزی ‏اش
    و
    وضع‌های دیگرش،
    آن روز است که آنها به مقاصد خودشان می‏‌توانند برسند
    و...
    مگر 《《پول》》 یک 《《پیمان لازم وفاست》》نیست و متاسفانه همه مسئولین جمهوری اسلامی از آن غفلت کردند
    و چرا پول بدون پشتوانه در بانک ها خصوصی و
    در بانک مرکزی خلق کردند ؟

    اینها همگی حاصل از غفلت از فلسفه :
    《نقدین 》 و《زکات》 و 《زکات برنقدین》
    و رابطه آن
    با 《 کاهش ارزش پول ملی 》

    مگر امام خمینی نفرمودند که :

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    الآن یک وضعی ما داریم
    که اگر خدای نخواسته
    یک قدم کجی برداریم،
    این را به اسم اسلام تمام می‌کنند.
    و
    غفلت از درک درست از گلایه های 《حاج احمد آقا 》نسبت به کاهش یک شبه ارزش پول کشورمان

    《 لخته شدن خون 》 سبب مسدود شدن رگ و بروز 《سکته مغزی》 در انسان میشود
    و قطعا
    لخته شدن 《سرمایه لازم》 برای تولید بصورت ارز و سکه و ...《 سکته اقتصادی》و بحران اقتصادی و رانت های ارزی و تورم و گرانی و فساد و ...

    صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ‌

    《 غفلت از ابعاد شرعی خلق پول بدون پشتوانه 》

    و متاسفانه ====》》》 《《 الوده شدن خیلی از مردم کشور به "ربا" 》》

    سوال :
    راستی چرا فراموش کردیم ؟
    متاسفانه بانکها با ضریب افزایشی به خلق پول پرداختند و با خلق بی رویه پول به عدم اعتماد مردم به ثبات ارزش پول ملی سلب کردند .

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

    مگر «مایر آمشل روچیلد » بنیانگذار خاندان روچیلد نگفت که :

    ""بگذارید انتشار و کنترل پول یک کشور به‌دست من باشد؛ برای من اهمیتی ندارد که چه کسی قوانین را می نویسد ""

    👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

    ۰۰
  7. آیت‌الله حائری شیرازی= پول اسلام «مال» است؛
    اما
    پول رایج جهانی و پول امروز کشورمان مال نیست بلکه «اعتبار» است.

    》قرض بی بهره 》در《 پولی که مال است میسر》 است.

    پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛
    چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است.
    ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است.

    اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود.
    صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛
    نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل.

    و قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون».

    چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.

    ما نمی گوییم پشتوانه ی پول، طلا باشد؛
    ما می گوییم پشتوانه ی پول، 《کالا 》باشد،
    اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود.

    وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است.
    ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود.
    شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید.
    طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست.《 طلا، سنگ وزنه》 است
    نه پشتوانه.

    لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم.
    لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند.
    به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.

    ۰۰
  8. بنام خدا

    تنها راه تحقق اقتصاد اسلامی
    اصلاح نظام پولی و مالیاتی در کشور اسلامی و اجرای دستور خدا یعنی احیای سریع فریضه زکات است:

    پول از دیدگاه امام خمینی
    مورد توجه همه مسؤلین مالی نظام جمهوری اسلامی ایران

    در اقتصاد ایران ،عدالت اقتصادی وجود ندارد.
    نه سیستم پولی و نه سیستم مالیاتی در کشورمان اسلامی نیست.
    چونکه در اقتصاد، سرچشمه عدالت در《پول》است .
    ولی پول چیست ؟
    👈پول رایج‌ترین واسطه دادو‌ستد است .
    👈پول وسیله مبادله است .
    👈پول معیار سنجش ارزش است .
    👈پول ذخیره ارزش است .
    این یعنی وسیله پرداخت تعهدات مردم بیکدیگر است.
    ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
    پول پیمان و تعهد است .
    پول پشتوانه قدرت خرید مردم نزد دولت و حکومت است .
    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    متاسفانه وقتی ظلم در سر چشمه آمد « ملئت ظلماً و جورا »
    حتی یک خانه در کشور از آن در امان نمی ماند و تاکنون نمانده..
    ✅ متاسفانه هم اقتصاد و هم مردم قربانی بانکهای خصوصی شده اند👉
    مشکلات اقتصاد التقاطی در کشورمان ، ریشه در درک نادرست مسئولین از پول و مال و مالیات در دین اسلام است .
    چرا از زکات غفلت کردیم ؟.
    در حالی که زکات یعنی گردش سرمایه های کنز شده .خدای خالق مان ، انسان و زمین را افرید
    تا انسان را امتحان کند که قوانین و حدود خدا را رعایت کنیم !!! وظيفه همه ماست ( دولت و ملت ) که در رفتارمان، راستگويي، امانتداري و وفاي به عهد را در نظر بگيريم و به فرزندانمان بياموزيم تا آينده اين مرز و بوم، درخشان تر از وضعيت فعلي باشد و آيندگان ما در مملکتي زندگي کنند که دروغ گويي برايشان عجيب باشد، خيانت در امانت را به چشم نديده باشند
    و به عهدي که مي بندند، وفادار باشند. نشانه های مسلمان واقعی در بیان رسول الله ادعای مسلمانی کافی نیست مگر :
    👈آیا اعتماد مردم به حکومت یک سرمایه اجتماعی نیست؟ 👉

    "اگر مردم جامعه ای به اجزای مختلف حکومت از جمله حفظ ارزش پول نظام اسلامی
    قانونگذاران، کارگزاران اجرایی و یا نیروهای نظامی و انتظامی 👈اعتماد داشته باشند،👉
    این میشود اعتماد بخشی از سرمایه های اجتماعی است.
    یعنی در واقع تأثیرگذاری اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی از خیلی سرمایه های دیگر بیشتر است. یک بخش از این اعتماد در گرو این است که اجزاء حکومت به مردم خودشان اعتماد داشته باشند و حریم خصوصی و حوزه های زندگی آنها را محترم بشمارند."
    "حکومت ما اسلامی است؛ یعنی منشور اسلام، قانون نظام جمهوری اسلامی است؛ و ما باید و حتما بر این اساس حرف‌های‌مان را بزنیم. پس الأن که قدرت داریم باید مُرّ اسلام را برای مردم و جامعه بیان کنیم.
    آیا آنچه امام در زمان حیاتشان فرمودند اکنون نباید لازم‌الاتباع باشد؟
    خدا لعنت کند کسانی را اهداف ایشان را زمین گذاشتند و به فرمایشات و اوامر ایشان عمل نکردند و حتی بسترهای اجرایی شدن آنرا هم برای آیندگان فراهم ننمودند
    چون امام در رأس نظام و حکومت اسلامی بود و ما هم باید متابعت میکردیم"
    بخدا الان هم دیر نشده هنوز هم از کجا آورده‌اید را میشود اجرایی نمود و تمام پولها و ثروت های بادآورده را جمع آوری نمود

    "پیام‌های امام محدود به زمان و مکان خاصی نبود و نیست و زمانیکه که قانونی مُرّ اسلام باشد باید به قوانین نظام اسلامی عمل کنیم.
    آنچه امام فرمود، 👈مُرّ قوانین اسلام است👉.
    نظرات امام و قوانین اسلامی باید در همه حال اجرا شود. یعنی این قوانین مشمول زمان نیست و دائمی است؛ مواردی نیست که قابل تغییر باشد."
    👈 آنچه امام در زمان حیاتشان فرمودند چه بود که اکنون باید لازم‌الاتباع باشد. 👈
    مگر امام خمینی بارها نگفتند که پول باید دارای پشتوانه کالایی مشخص باشد ؟ 👉

    با توجه به فرمان لازم الاتباع امام راحل که فرمودند
    👈 «کاری کنید که پول کار نکند»👉
    و امام راهکار نشان دادند و به مسؤلین ما گفتند:👈 راه جلوگیری از کار کردن پول
    آن است که پولتان را از پول اهل عالم ماهیتاً جدا کنید. 👉

    👉 از امام خميني پرسیدند مگر پول اسلام با پول اهل عالم چه فرق دارد؟ 👉
    👉 ایشان گفتند :فرقش این است که پول اسلام کالای اعتبار یافته است👉
    اما: 👈پول رایج جهانی کاغذ اعتبار یافته است.👉 پول اسلام کالایی است که اعتبار پولی یافته است،
    اما پول جهانی اعتباری است که بر آن اعتبار پولی آمده است؛ یعنی تولید ناخالص ملی که پشتوانه پول های رایج جهانی است، اعتباری است و اسکناس هم اعتبارا پول نامیده می شود.بنابراین پول رایج جهانی اعتبار در اعتبار است.
    چنین پولی چون پشتوانه مشخص کالایی ندارد،
    اگر اعتبار آن برود، دیگر معلوم نیست کی برگردد و با تغییر اعتبار، تغییر ارزش پیش می آید و با تغییر ارزش، همه 👈مبادلات معلق می شوند 👉 و تابع روز خواهند شد. با چنین پولی اصلا قرض معنا ندارد؛ یعنی چه بدهند که پس بگیرند؟

    حتی برای یک لحظه هم پول ثابت نیست.

    در نتیجه
    پول امروز کشور
    سرمایه اعتماد مردم را نسبت به پول نظام و حکومت اسلامی را سلب کرده
    و متاسفانه
    مردم برای حفظ ارزش قدرت خرید شان
    بدنبال کنز مال
    بصورت های مختلف ( خرید و نگهداری ارز و سکه طلا و آپارتمانهای خالی از سکونت و کالا و ...) افتاده‌اند
    چون به دلیل کاهش روز افزون ارزش پول ملی توسط خلق پول بدون پشتوانه راه و چاره دیگری ندارند.

    ۰۰
  9. امام خمینی:

    خدایا به فریاد اسلام برس امروز

    من خوف این را دارم امروز
    .و خدایا،
    به فریاد اسلام برس!

    امروز [مبادا] که مکتب ما منحرف جلوه داده بشود:
    یا از اعمال من و شما؛
    یا از اعمال کمیته‌ها؛
    یا از اعمال دادگاهها؛
    یا از اعمال ادارات و وزارتخانه‌ها،
    و امثال ذلک.

    رژیم سابق برای ما خطر نداشت.
    رژیم سابق ادعا نمی‌کرد که من [اسلامی هستم‌] ادعایش را می‌کرد، لکن کسی از آن قبول نمی‌کرد.
    رژیم سابق خطری نداشت.
    اگر معممی در رژیم سابق یک کار خلاف می‌کرد، می‌گفتند این ساواکی است؛ این درباری است؛ این ساواکی است.
    امروز که ساواکی در کار نیست و همه دفن‌ شده‌اند،
    اگر از شما آقایان یک چیزی صادر بشود، می‌گویند جمهوری اسلامی این است.
    مکتب ما متزلزل می‌شود.
    مسئولیتتان زیاد است آقایان! خیال نکنید که بروید یک حرفی بزنید، و چیزی نشده. خیر، هر یک از شما مسئولیت دارید، و مسئولیت بزرگ. خیلی بزرگ.

    امروز مکتب ما بسته به اعمال ماست.
    مکتب ما بسته به اعمال روحانیین است.
    اگر روحانیین سابق خدای نخواسته یک حرف خلاف، یک کار خلاف می‌کردند، مردم خودِ او را یک طعن و لعنی می‌کردند، و لو یک دسته‌شان هم می‌گفتند روحانیون این جورند. آخرش این بود که می‌گفتند روحانیون این جور [هستند]؛ اما رژیم رژیم اسلامی نبود. نمی‌گفتند رژیم اسلامی. نمی‌گفتند مکتب اسلام این طوری است.

    امروز قلمهای دشمنهای ما در خارج، و گاهی در داخل، برداشته شده است،
    قلمفرسایی می‌شود
    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    که مکتب ما را بد جلوه داده شود .
    👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

    بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/view/21678/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7

    ۰۰
  10. شکایت
    جمعی از نمایندگان
    از دستگاه‌های متولی
    درباره
    👈👈👈کاهش ارزش پول ملی👉👉👉

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس
    از اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی
    مجلس
    درباره نقض و استنکاف از
    اجرای برخی مواد
    قانون پولی و بانکی کشور
    به دلیل کاهش ارزش پول ملی خبر داد.

    👇👇👇👇👇👇👇👇
    https://tn.ai/2728249

    چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد
    موضوع
    جهت رسیدگی
    به قوه‌ قضائیه
    و
    سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود
    تا خارج از نوبت و بدون
    تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

    ۰۰
  11. دکتر حسن سبحانی

    مسئولان در اقتصاد ایران از ۱۳۶۸ ویژگی‌های واشنگتنی نئولیبرالیست‌‌ها را اجرا کردند

    سیاست اسلامی- اقتصاد سرمایه‌داری با هم هم‌خوانی ندارند!

    ما مستضعفان و محرومان را در زمینه اقتصاد تنبیه کرده‌ایم

    « حسن سبحانی در گفتگو با فرهیختگان»:

    مسئولان در اقتصاد ایران از ۱۳۶۸ به این سو، ویژگی‌های اجماع واشنگتنی یا تعدیل ساختاری را که برنامه جهانی‌سازی نئولیبرالیست‌ها برای کل جهان بود، صادقانه اجرا کردند.

    دولت و مجلس و کل تشکیلات باید قانون اساسی را به‌عنوان سند وفاق و قرارداد اجتماعی بین خود و مردم اجرا کنند. متاسفانه اجرای قانون اساسی را تعطیل کردند و وارد ماجراهایی شدند که از ابتدا می‌دانستند یا بعدا فهمیدند یا هنوز هم نمی‌دانند که نقش‌آفرین و عنصری از یک پروژه جهانی شده‌اند.

    حتی اگر تحریم هم نبودیم بهبود واقعیت‌های اقتصادی ایران از طریق سیاست‌های تجویزی نئولیبرالیست‌ها متناسب نبود. ما با شرایطی روبه‌رو هستیم که نرخ تورم سالیانه در تمام این سال‌ها بالای ۲۰ درصد است. نرخ بیکاری بلندمدت ۱۲.۵ درصد است. نرخ رشد اقتصادی دهه گذشته ۰.۴ درصد است. نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در تمام دهه گذشته منفی بوده است. ضریب جینی ۰.۴ است و کشور رسما اعلام می‌کند اگر به همه مردم یارانه ندهد مشکلات معیشتی وجود خواهد داشت. اینها به‌واسطه اجرای آن سیاست‌ها اتفاق افتاده است و نمی‌توان گفت به آن ربطی ندارد.

    ما در ایران از دوگانه‌ای به نام سیاست اسلامی-اقتصاد سرمایه‌داری، تبعیت می‌کنیم و این دو با هم نمی‌خوانند، چون اقتصاد سرمایه‌داری یا نئولیبرالی به سیستمی که رقابت در آن ممکن باشد و به رفت‌وآمد و حمل‌ونقل سرمایه و امکانات و منابع و نیروی انسانی متکی است. وقتی به هر دلیلی ما و دیگران اختلافاتی داریم و ما امروز حتی نمی‌توانیم پول صادرات‌مان را برگردانیم، یعنی بستر اقتصاد نئولیبرالی فراهم نیست.

    ما در حوزه اقتصاد در زمین دیگران بازی کرده‌ایم ولی در سیاست حرف‌های خودمان را زده‌ایم و نتیجه وضعیتی است که امروز وجود دارد. سیستم اقتصادی وفادارترین حامیان سیاسی خود یعنی مستضعفان و محرومان را در زمینه اقتصاد تنبیه کرده است، یعنی همان‌هایی که بیشترین حمایت و طرفداری را از سیاست دارند، به‌لحاظ اقتصادی گرفتارترین آدم‌ها شده‌اند و این ظلم است.

    🔗 متن کامل گفتگو: مستضعفان و محرومان را در زمینه اقتصاد تنبیه کرده‌ایم

    "حکم خلق پول توسط بانک های تجاری
    پرسش :

    خلق پول توسط بانک های تجاری از نظر شرعی چه حگمی دارد ؟

    پاسخ :این کار مصداق اکل مال به باطل است زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله می کنند
    و
    از سوی دیگر باعث تورم و ضرر و زیان جامعه است
    و
    در مجموع بی شباهت به یک نوع کلاهبرداری نمی باشد که آن هم 👈حرام👉 است
    و
    اگر روزی سپرده گذاران بخواهند سپرده خود را بگیرند آن بانک مسلما ورشکست خواهد شد؛

    چون چند برابر موجودی مصرف کرده است."
    https://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45206&mid=266056#:~:text=%D8%AD%DA%A9%D9%85%20%D8%AE%D9%84%D9%82%20%D9%BE%D9%88%D9%84,%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    https://www.alef.ir/news/3970908067.html

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.