۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۸۱۷۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

سازمان پیشرفت نیتی آیوگ با برنامه ریزی دقیق برای رشد اقتصادی و پیشرفت هند، نقشی اساسی در بهبود شاخص های اقتصادی و اجتماعی این کشور داشته است.

به گزارش مسیر اقتصاد اعتقاد به رشد اقتصادی پایدار به عنوان یک راه حل برای مشکلات اجتماعی و سیاسی از جمله فقر، محرومیت اجتماعی و تخریب محیط زیست دیده می شود.

اقتصاددانان هندی نیز معتقدند رشد اقتصادی پایدار یکی از الزامات تحول در این کشور و دستیابی به نتایج اقتصادی و اجتماعی است. به گفته این کارشناسان افزایش رشد اقتصادی نه تنها اشتغال ایجاد می کند بلکه موجب افزایش درآمدهای کشور می شود. آن ها معتقد هستند که رشد یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن استاندارد های زندگی است.

کمک نیتی آیوگ به رشد اقتصادی هند

سازمان پیشرفت نیتی آیوگ در راستای رشد اقتصادی برنامه های سه ساله ای را منتشر می کند. طبق برآوردهای صورت گرفته، ‌اقتصاد هند در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، رشد سالانه بین ۶ تا ۸ درصدی را تجربه کرده است.

برنامه ۲۰۳۲ نیتی آیوگ و اهداف آن زیر نظر کارشناسان و نارندرا مودی رئیس جمهور هند و رئیس این سازمان تدوین شده است. بر اساس این برنامه قرار است یک شهروند هندی در ۱۵ سال آینده از یک زندگی استاندارد در سطح منطقه ای برخوردار باشد.

تحقق اهداف بزرگ با برنامه ریزی نیتی آیوگ

یکی دیگر از برنامه های نیتی آیوگ برای افزایش عدالت، برنامه ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی، ساده سازی پرداخت و دریافت مالیات و شفافیت اطلاعاتی است. اصلاح قوانین بازار کسب و کار و بانکداری، گسترش جاده ها، راه آهن و زیر ساخت ها در هند از دیگر برنامه های این سازمان بود که در سال های گذشته اجرایی شد و موجب رشد و بهبود شاخص ها در حوزه های مربوطه شد.

دومین انقلاب سبز هندوستان در بخش کشاورزی

به منظور تامین نیاز نزدیک به ۱.۴ میلیارد شهروند هندی، افزایش تولید محصولات کشاورزی در دستور کار دولت هند و این سازمان قرار گرفته است. از این رو نیتی آیوگ برای افزایش بهره وری در کشاورزی و ایجاد مزیت در این بخش برنامه ریزی هایی را در سال های گذشته انجام داده است. در این مدت اجرایی شدن این برنامه ها تأثیرات مثبتی در عملکرد بخش کشاورزی هند داشته است.

کارشناسان اقتصادی کشور هند و سازمان نیتی آیوگ توجه بیشتر به کشاورزان را پیشنهاد می کنند و معتقدند این کشور به یک تحول اساسی در این حوزه نیاز دارد که می توان آن را انقلاب سبز دوم نامید.

تداوم رشد پایدار هدف هند در سال های آتی

تحولات سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان موجب عدم اطمینان در محیط اقتصاد بین الملل کشورها از جمله هند شده است.اما بهبود شاخص های اقتصادی و اجتماعی در سال های گذشته نشان از موفقیت نظام برنامه ریزی در این کشور دارد.

همچنین رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به سال ۲۰۱۷ برای اولین بار در سال های گذشته از چین پیشی گرفت. سازمان پیشرفت نیتی آیوگ برای تداوم رشد اقتصادی و روند پیشرفت کشور هند در سال های آتی برنامه های متعددی را تدوین نموده است.

برگرفته از: هنس ایندیا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.