۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۸۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ دسته: انرژی
۰

ویتنام به تازگی ساخت یک مجموعه پتروشیمی جدید را آغاز کرده است که در صورت عملیاتی شدن تا سال ۲۰۲۰، ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن الفین در سال را دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد نخست وزیر ویتنام ژوان فوک دستور شروع ساخت مجتمع پتروشیمی (Long Son Petrochemicals (LSP  را در جنوب استان باریا وونگ تاو صادر کرد؛ این اولین پتروشیمی در نوع خود در ویتنام خواهد بود. پیش بینی می شود این مجتمع پس از عملیاتی شدن در سال ۲۰۲۲، ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن الفین در سال را داشته باشد.

این پروژه توسط کمپانی پتروشیمی (Petrochemical Co. Ltd) ساخته می شود. این کمپانی حاصل سرمایه گذاری مشترک بین گروه سیمان سیام تایلند (SCG) و گروه ملی نفت و گاز ویتنام (PetroVietnam) با سرمایه ۵.۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاری شده است.

SCG یکی از شرکت های پیشرو در آسیای جنوب شرقی در زمینه تولید سیمان، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و بسته بندی است. این شرکت در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت فرعی و بیش از ۵۷ هزار شاغل دارد و از سال ۱۹۹۲ سرمایه گذاری در ویتنام را شروع کرده است.

در طول ساخت و ساز، این پروژه برای حدود ۲۰ هزار کارگر شغل ایجاد خواهد کرد. و انتظار می رود که پس از عملیات، برای بیش از ۱۰۰۰ کارگر فنی کار ایجاد شود و حدود ۶۰ میلیون دلار در سال به بودجه استانی و دولتی کمک کند.

ژوان فوک نخست وزیر ویتنام در این خصوص گفته است:  آغاز این پروژه خبر خوبی برای بخش پتروشیمی ویتنام بود.

وی از مسئولان استان محل ساخت پتروشیمی درخواست کرد تا بر تعهدات و توافق سرمایه گذار نسبت به مقررات حفاظت از محیط زیست و اجتماعی، حفظ فرهنگ سنتی محلی و احیای جنگل های طبیعی محلی، به منظور توسعه پایدار و بلند مدت نظارت نمایند.

نخست وزیر همچنین اظهار کرد: نیاز است سرمایه گذار و مسئولان محلی از اسکان مجدد مردم محلی در درازمدت، از جمله آموزش حرفه و کار، تا زمانی که جوامع محلی در ساخت پروژه کمک می کنند، اطمینان حاصل کنند.

منبع: ویتنام پلاس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.