۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۲۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

یک کارشناس بخش کشاورزی هند با تأکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی، به دولت پیشنهاد داد قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در بودجه سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اعلام چنتیل ایِر، کارشناس مالی و کشاورزی هندوستان، بخش کشاورزی در این کشور وارد بحران شده و نیازمند توجه ویژه دولت در بودجه سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است.

این کارشناس هندی گفت: در سال مالی آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و از این رو انتظار می رود دولت در زمان تصویب قانون بودجه توجه بیشتری به برآورده کرده نیاز مردم داشته باشد. در این زمینه لازم است دولت برای احیای بخش کشاورزی، به طور جدی اقدام کند و برنامه ریزی ویژه ای برای آن انجام دهد.

این مشاور و استراتژیست هندی در مورد بحران به وجود آمده بخش کشاورزی گفت: درحال حاضر ۵۲ درصد از جمعیت کشور در بخش کشاورزی مشغول هستند. اما در طول سال های اخیر وضعیت بخش کشاورزی کشور رو به وخامت رفته است. از این رو لازم است سریعا اصلاحاتی در بخش کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد چرا که این موضوع تاثیر ویژه ای در انتخابات سال ۲۰۱۹ هند خواهد داشت.

افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در بودجه سال مالی آینده

این کارشناس بخش کشاورزی هند پیشنهاد داد: دولت باید به منظور پوشش هزینه های کشاورزان، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در بودجه سال مالی آینده افزایش دهد. این قیمت ها باید با هزینه های واقعی کشاورزان مطابقت داشته باشد در حالیکه اکنون اینطور نیست.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید ۵۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده آن ها از سوی کشاورزان باشد. دولت به جای اینکه تورم بالای بخش کشاورزی را به دلیل مشکلات کشاورزان بداند، باید اقداماتی عملی را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات آن ها مرتفع شود.

کاهش هزینه های تولیدی کشاورزان با برنامه ریزی حمایتی دولت برای سال آینده

راهکار دیگری که برای کاهش هزینه های تولید و موادغذایی به دولت هند از سوی این کارشناس هندی پیشنهاد شده است، برنامه ریزی برای حذف مالیات های مستقیم از مصرف کنندگان بخش کشاورزی است.

این کارشناس بخش کشاورزی از دولت هند درخواست کرده است تا با اصلاح روش های مالیاتی و لغو مالیات های مستقیم که تنها ۲۰ درصد از درآمدهای دولتی را شامل می شود اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی را آغاز کند.

همچنین کارشناسان اقتصادی هندوستان به دولت در جهت معافیت مالیاتی زنان سرپرست خانوار تذکر داده و خواستار کاهش مالیات آنان شدند.

در بخش دیگری از اصلاحات پیشنهادی از سوی این کارشناس هندی تاکید شده است تا مالیات بر سود سهام شرکت ها نیز به دلیل عدم پرداخت منظم سود سرمایه گذاران لغو شود و قیمت سوخت نیز طی برنامه ریزی اصولی اصلاح شود.

افزایش معافیت های مالیاتی و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی

گفتنی است وزیر اقتصاد هندوستان به منظور کاهش هزینه های تولید کشاورزان، نرخ های مالیات آن ها را به میزان ۵ درصد در بودجه ی سال آینده کاهش داده و میزان معافیت مالیاتی را برای گروه های درآمدی را  ۵ واحد افزایش داد است.

همچنین مالیات شرکت های سرمایه گذاری در هندوستان شامل ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی شده است. این موضوع باعث بهبود روند سرمایه گذاری در کشاورزی خواهد شد. این اقدامات با هدف حمایت از بخش کشاورزی از سوی دولت هند انجام گرفته است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.