۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۰۶۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ دسته: کشاورزی
۰

شرکت کارگیل قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری یک کارخانه تولید غذای تیلاپیا در ایالت آندراپرادش هند راه اندازی نماید. این شرکت قصد دارد سالانه ۹۰ هزار تن غذای ماهی تیلاپیا را روانه بازار نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت کارگیل یکی از بزرگترین شرکت های غذایی جهان روز چهارشنبه یک کارخانه تولید غذای ماهی تیلاپیا را با ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن در سال در کشور هند تاسیس کرد.

ورود یکی از بزرگترین شرکت های غذایی جهان به بازار تیلاپیا

این شرکت در شهر ویجیادوادا هند واقع شده است. هدف از راه اندازی این شرکت تولید غذای آبزیان و توسعه کسب کارهای مرتبط با تغذیه آبزیان در هند و سراسر قاره آسیا بوده است.

کارخانه جدید تولید غذای ماهی تیلاپیا در ایالت آندراپرداش هند واقع شده است. این کارخانه بزرگترترین سرمایه گذار غذای آبزیان است و قرار است غذای ماهی تیلاپیا و سایر گونه های ماهیان گرمابی کشور هند و کشورهای اطراف را تامین کند.

فروش سالانه ۹۰ هزار تن ماهی در هند توسط شرکت کارگیل

شرکت کارگیل کارشناسان متعددی دارد و توانسته است سالانه ۳۰ هزار تن ماهی در هند به فروش برساند. با افتتاح کارخانه جدید تولید غذای آبزیان، شرکت کارگیل می تواند ظرفیت تولید خود را تا ۳ برابر میزان فعلی افزایش دهد.

چاد گوگر، مدیرعامل این شرکت تغذیه آبزیان در جنوب آسیا گفت: بازار تغذیه ماهیان گرمابی مانند تیلاپیا بازاری فعال است و ما خوشحالیم که توانسته ایم غذای آبزی پروران استان های آندره پرداش، تامیل نادو، اودیسه و بنگال را فراهم کنیم. به زودی با کیفیت بهتر و تسهیلاتی بیشتر زمینه را برای توسعه آبزی پروری در این کشور پر جمعیت جهان فراهم خواهیم کرد.

کارگیل حدود ۱۰ میلیون دلار برای افتتاح این کارخانه هزینه کرده است و موفق شده است با صرف این هزینه برای ۲۰۰ نفر از اهالی منطقه اشتغالزایی ایجاد کند.

آیرن واتن رئیس شرکت کارگیل نیز گفت: هند فرصت خوبی برای کارگیل فراهم کرد تا ما بتوانیم نقش مهمی در توسعه آبزی پروری آسیا ایفا کنیم. ما نوآوری هایمان را در اختیار مشتریان قرار می دهیم تا بهترین راه حل های تغذیه ای برای آن ها فراهم شود و آن ها بتوانند تولید غذاهای دریایی سالم را افزایش دهند.

افزایش سرمایه گذاری شرکت ها روی تولید ماهی تیلاپیا

گفتنی است شرکت کارگیل قصد دارد در آینده با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در کشور هند سالانه ۹۰ هزار تن غذای ماهی تیلاپیا را روانه بازار این استان نماید. استان آندرا پرادش در هند قلب تپنده تولید شیلات و آبزیان در این کشور محسوب می شود.

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری و تولید کننده غذا و محصولات کشاورزی در جهان است. از جمله ویژگی های مهم این شرکت مدیریت واحد زنجیره تولید مزرعه تا فروشگاه و سفره است. این شرکت بیش از ۱۵۰ هزار نفر پرسنل دارد و در ۷۰ کشور جهان فعالیت می کند.

با افزایش تقاضای جهانی برای مصرف ماهی تیلاپیا، شرکت های بزرگ روی تولید بچه ماهی و غذای تیلاپیا به عنوان نهاده‌های راهبردی این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در آینده‌ای نزدیک نبض تولید جهانی را به دست بگیرند.

منبع: فیش سایت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.