۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۷۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

مسئولین محلی ایالت تلانگانا هند قصد دارند به منظور پوشش هزینه های تولیدی کشاورزان نظیر کود، بذر و سم، به ازای هر هکتار زمین کشاورزی یارانه ای معادل بیش از ۵۵۰ هزار تومان به کشاورزان پرداخت نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد، یکی از ایالت های دولت هند در برنامه ای حمایتی قصد دارد به ازای هر هکتار زمین، در هر سال یارانه ای به میزان ۸ هزار روپیه معادل ۱۲۴ دلار یا ۵۵۰ هزار تومان به کشاورزان هندی پرداخت نماید. هدف از پرداخت این یارانه پوشش هزینه های تولیدی نظیر کود، بذر و آفت کش ها عنوان شده است.

طبق گفته ی مقامات محلی قرار است یارانه پیش بینی شده، طی دو مرحله پرداخت گردد. اولین مرحله از پرداخت این یارانه به میزان ۶۲ دلار خواهد بود و تا پیش از پایان اردیبهشت ماه سال آینده، به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مسئولین بخش کشاورزی ایالت تلانگانا (با جمعیت بالغ بر ۳۵ میلون نفر) قصد دارند این میزان یارانه حمایتی را به همه ی کشاورزان این ایالت و بدون توجه به میزان درآمد و سرمایه گذاری انجام شده تخصیص دهند.

پوشش هزینه های تولیدی با یارانه حمایتی

بنابر برآوردهای صورت گرفته یارانه حمایتی قرار است هزینه های تولیدی آنان نظیر سم، کود و بذر را پوشش داده و کشاورزان تنها هزینه های نیروی کار و ماشین آلات کشاورزی را به عهده بگیرند.

سیاست یارانه ای ایالت تلانگانا برای اولین بار در این کشور اجرایی می شود و مسئولین محلی این ایالت در تلاشند تا یارانه پرداختی را تا قبل از آغاز فصل کشت جدید در سال ۲۰۱۸ پرداخت کنند. پرداخت یارانه کشاورزان پیش از شروع فصل، کمک قابل توجهی به آن ها در زمینه تهیه بذر و دیگر محصولات مورد نیاز برای کاشت است.

بر این اساس با آغاز فصل بهار در مجموع ۸۷۳ میلیون دلار یارانه در قالب این طرح به ۵۶۰ هزار هکتار از زمین های زراعی اختصاص داده خواهد شد.

علاوه بر این ایالت تلانگنا در برنامه ی دیگری به دلیل محدودیت آبرسانی برای مناطق مختلف کشاورزی، سعی دارد تا بودجه ی ۴۸۸ هزار دلاری را برای تامین آب مورد نیاز تولیدات کشاورزی فراهم نماید.

کاهش هزینه های تولید دغدغه اصلی مسئولین هندی

یکی از مسئولین اتحادیه ی صنفی هند در مورد اثرات مثبت یارانه های حمایتی ایالت تلانگانا بر کاهش بدهی های بخش کشاورزی تاکید کرد: این موضوع تاثیر به سزایی در کاهش نگرانی کشاورزان از بابت تامین مالی برای کاشت محصولات خواهد داشت.

وی گفت: این طرح می تواند به منظور پوشش هزینه های تولیدی نظیر کود، به عنوان طرح اصلی دولت مرکزی هند، در تمامی ایالت های این کشور مورد استفاده قرار بگیرد. با اینحال بخشی از هزینه های کشاورزی نظیر نیروی کار باید از سوی کشاورزان تأمین شود.

وی افزود: اتحادیه های کشاورزی از اقدام حمایتی مسئولین ایالتی تلانگانا تقدیر ویژه به عمل خواهند آورد تا این سیاست توسط سایر ایالت ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مسئول سابق اتحادیه صنفی کشاورزی هندوستان گفت: یارانه ی حمایتی در نظر گرفته شده جایگزینی برای پوشش بدهی های کشاورزان نیست، چراکه بدهی های آنان از سال های گذشته انباشته شده و برنامه ی حمایتی اعلام شده برای تولید سال آینده است.

رشد یارانه های تولیدی بخش کشاورزی در طول ۳ سال جاری 

گفتنی است اعتبارات یارانه ای ایالت تلانگانا در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است که نسبت به یارانه ی ۱۴ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

مسئولین بخش کشاورزی ایالت تلانگانا اوایل اردیبهشت سال جاری اعلام کردند که طرح کمک های جدید با شروع سال میلادی جدید آغاز خواهد شد.

مسئولین ایالت تلانگانا بعد از اعلام این سیاست، با اندازه گیری سطح درآمد کشاورزان تصمیم گرفتند تا یارانه های حمایتی مذکور را به ۷۰ هزار کشاورزی که مالکیت زمین های خود را در اختیار دارند، پرداخت کنند.

همچنین یکی از مقامات محلی تصریح کرد: کشاورزانی که در این ایالت زمین اجاره ای در اختیار دارند مشکلی در دریافت یارانه نخواهند داشت، چرا که آنان می توانند این مقدار کمک های دولت را از هزینه بهای اجاره ای خود به مالکان کسر کنند.

سایر اقدامات حمایتی از کشاورزان در ۴ سال گذشته

گفتنی است دولت محلی تلانگانا در اقدام دیگری طی ۴ سال گذشته، اعتباری در حدود ۲ میلیارد دلار بابت اعطای تسهیلات کشاورزی به ۳۵۰ هزار کشاورز روستایی، در نظر گرفته است.

همچنین مسئولین ایالت به منظور کاهش هزینه های تولیدی کشاورزان و در جهت کمک به آنان از دریافت سود ۱۵۶ دلاری ناشی از بازپرداخت تسهیلات صرف نظر کردند.

گفتنی است از مجموع ۵۶ هزار کشاورز ایالت مذکور در هند در حدود ۸۶ درصد آنان کشاورزان خرده پایی هستند که زمین های زراعیشان به ۱.۱۳ هکتار هم نمی رسد.

منبع: فاینشنال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.