۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در طول سال ۲۰۱۷ میلادی ذخایر خارجی چین در فارکس ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است و به بیش از ۳۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است. ذخایر خارجی عظیم چین یکی از بزرگترین پشتوانه های یوآن در روند جهانی شدن محسوب می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ذخایر خارجی چین در فارکس در ادامه روند صعودی خود به بیش از ۳۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

در طول ۱۱ ماه اخیر روند ذخایر فارکس چین همواره صعودی بوده است و ذخیره ۳۱۴۰ میلیارد دلاری از ماه های پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی بی سابقه محسوب می شود. در طول سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۳۰ میلیارد دلار به ذخایر خارجی چین در فارکس افزوده شده است.

همچنین بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از کارشناسان مالی جهانی انتظار می رود در ماه های آینده نیز روند صعودی افزایش ذخایر فارکس کشور چین همچنان ادامه داشته باشد.

این درحالیست که در طول سال های اخیر دلت چین سیاست محدودیت خروج سرمایه از این کشور را در پیش گرفته است و قوانین محدود کننده متعددی بر روند خروج سرمایه وضع نموده است.

روند خروج سرمایه از کشور چین یکی از چالش های اساسی دولت این کشور محسوب می شود. اما در ماه های اخیر به دلیل اعمال محدودیت های خروج ارز و همچنین ضعیف شدن دلار در بازارهای جهانی، واحد پولی یوآن چین توانسته است عملکرد مناسبی داشته باشد.

کشور چین در طول سال های اخیر اقدامات متعددی را در راستای تقویت جایگاه پول ملی خود انجام داده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی برخلاف سه سال اخیر نرخ برابری یوآن در برابر دلار و دیگر شاخص های جهانی افزایش یافته است که نشان از به نتیجه دادن سیاست های اعمالی از سوی دولت چین دارد.

بهره مندی از منابع عظیم خارجی یک پشتوانه بزرگ برای واحد پولی چین محسوب می شود و می تواند به این کشور در روند جهانی سازی یوآن کمک نماید. ذخایر خارجی عظیم چین یکی از بزرگترین پشتوانه های یوآن در روند جهانی شدن محسوب می شود.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.