۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۸۰۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت چین به منظور جذب نخبگان دیگر کشورهای جهان شرایط ویژه ای برای صدور ویزا در کمترین زمان ممکن تدارک دیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین اعلام کرده است قصد دارد شرایط صدور ویزا و زندگی در این کشور را برای نخبگان دیگر کشورها همچون دانشمندان علمی، کارآفرینان، برندگان جایزه نوبل و دیگر مهاجران با تحصیلات بالا تسهیل نماید.

هدف دولت چین از این اقدام تسهیل ورود دانشمندان و افراد نخبه از دیگر کشورها به این کشور است. بخش هایی همچون علم و کسب و کار هدف اصلی چین از جذب نخبگان عنوان شده است.

با اینحال دولت چین برنامه هایی برای جذب نخبگان در بخش های دیگر همچون فعالین رسانه، مربیان ورزشی و ورزشکاران، افراد با تحصیلات بالا از دانشگاه های معتبر نیز در دستور کار دارد.

علاوه بر این در این طرح برای افرادی که درآمدی بالاتر از ۶ برابر متوسط درآمد در چین دارند نیز تسهیلاتی برای جذب در نظر گرفته شده است.

ویزای جدید چین به نخبگان دیگر کشورها با مدت اقامت ۵ تا ۱۰ ساله و در کمترین زمان ممکن صادر می شود. این درحالیست که پیش از این هر فرد خارجی در چین باید در مدت زمان های یک تا دو ساله ویزای خود را تمدید می کرد.

دولت چین همچنین ویزاهای ۱۸۰ روزه رایگان برای جامعه نخبگان هدف در نظر گرفته است. در این مدت نخبگان دیگر کشورها می توانند همسر و فرزندان خود را نیز با همین شرایط به کشور چین بیاورند.

کشور چین به دلیل انبوه جمعیت در سن کار سیاست های مهاجرپذیری محدودی دارد. اما این کشور تصمیم گرفته است برای نخبگان سیاست ویژه ای در پیش بگیرد و ورود آن ها به چین را تسهیل نماید.

استفاده از دانش مردم دیگر کشورهای جهان در کنار توانمندی های مردم چین، هدف این کشور از طرح جدید تسهیل صدور ویزا عنوان شده است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.