۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۸۳۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داده است که در معاملات میان اعضای بریکس، به جای دلار و سایر ارزها از یک ارز دیجیتالی مشترک استفاده شود.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق گفته اولگا اسکوربوگاتوا معاون بانک مرکزی روسیه، ایجاد یک ارز دیجیتالی مشترک برای استفاده میان کشورهای عضو بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توسط بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داده شده است.

به گفته اسکوربوگاتوا، ایجاد ارز دیجیتالی مشترک برای مجموعی از کشورها در مقایسه با یک کشور بسیار امیدوار کننده تر است.

معاون بانک مرکزی روسیه گفته است که در محافل مالی و طبق نظر اکثریت کارشناسان، ایجاد ارز دیجیتالی آنچنان مورد نیاز یک کشور نیست و منطقی است که در مورد کشورهای بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، این کار انجام شود و یک معادل برای همه پرداخت ها تعیین شود.

وی افزوده است که در حالی که هنوز تصمیم مشخصی در این زمینه گرفته نشده، اما قرار است گفتگوهای رسمی در سال ۲۰۱۸ توسط اعضای بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شود.

کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در ماه سپتامبر گفته است که کمیته مالی بریکس در مورد ایجاد یک ارز مجازی مشترک برای بلوک کشورهای پنج‌گانه اقتصادهای در حال ظهور که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می شود، بحث کرده اند.

به گفته دیمیتریف ارز دیجیتالی بریکس می تواند در بین کشورهای عضو بریکس جایگزین دلار و سایر ارزهای استفاده شده در تسویه و پرداخت ها شود.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.