۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۹۶ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت اقتصاد روسیه قصد دارد شرایط را برای عرضه یک میلیارد دلار اوراق قرضه یوآنی کشور چین در بازارهای داخلی روسیه فراهم نماید و از سرمایه حاصل از آن برای تأمین مالی پروژه ها استفاده نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد آنتون سیلوآنوف وزیر اقتصاد کشور روسیه اعلام کرده است این کشور قصد دارد شرایط را برای عرضه شدن یک میلیارد دلار اوراق قرضه یوآنی کشور چین در بازارهای داخلی این کشور را فراهم نماید.

طبق اعلام وزیر اقتصاد روسیه، این کشور قصد دارد در سال ۲۰۱۸ میلادی این اقدام را عملیاتی نماید. در صورت اجرایی شدن این اقدام، این برای اولین بار در تاریخ روابط دو کشور چین و روسیه است که اوراق قرضه یوآنی در بازارهای داخلی کشور روسیه عرضه می شود.

عرضه اوراق قرضه یوآنی چین توسط دولت روسیه در بازارهای داخلی این کشور در عمل می تواند منابع لازم برای تأمین مالی پروژه های داخلی این کشور فراهم نماید.

پیش از این نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ایده راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری یوآنی برای این کشور استقبال کرده بود. این ایده از سوی صندوق های ذخایر خارجی دو کشور پیشنهاد شد و در حال حاضر صندوق مشترک دو کشور در بیش از ۱۹ پروژه بزرگ در کشور روسیه سرمایه گذاری نموده است. یکی از اهداف اصلی این صندوق مشترک و تازه تأسیس، توسعه بخش های شرقی و شمالی کشور روسیه است.

علاوه بر این کشورهای روسیه و چین سرمایه گذاری های مشترک متعددی در قالب پروژه های جاده ابریشم جدید انجام داده اند که در مجموع بالغ بر ۶۸ میلیارد یوآن معادل ۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

در حال حاضر روابط دوجانبه چین و روسیه در بالاترین سطح خود در طول تاریخ قرار دارد به طوریکه میزان تبادلات تجاری دو کشور نیز با نرخ قابل توجهی در حال افزایش است.

بر اساس آمارهای رسمی گمرک کشور چین در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری میلادی، میزان تبادلات تجاری چین و روسیه ۲۱.۸ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر کشور روسیه از نظر حجم تبادلات تجاری دوازدهمین شریک تجاری کشور چین محسوب می شود. تداوم روند افزایش تبادلات تجاری دو کشور می تواند رتبه روسیه را در بین شرکای تجاری کشور چین ارتقاء دهد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.