۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۸۸ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ دسته: دولت و حکمرانی
۰

وزیر اقتصاد کشور هند گفت: در سال مالی گذشته استفاده از سامانه اطلاعاتی آدهار موجب شد بیش از ۵۰۰ میلیارد روپیه در اجرای برنامه های حمایتی صرفه جویی شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند از سال ها قبل راه اندازی یک سامانه اطلاعاتی با نام آدهار را در دستور کار قرار داده است و اطلاعات متعدد شهروندان را در این سامانه به یکدیگر متصل نموده است.

اتصال اطلاعات شهروندان در یک سامانه جامع اطلاعاتی علاوه بر فراهم کردن دسترسی بهتر دولت به اطلاعات مردم، شرایط را برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و همچنین تخصیص بهتر کمک های مالی و یارانه ای مهیا نموده است.

در همین راستا آرون جیتلی وزیر اقتصاد کشور هند در بیان مزایای استفاده از سامانه اطلاعاتی آدهار گفت «استفاده از سامانه آدهار و اتصال اطلاعات شهروندان در آن، در یک سال مالی گذشته صرفه جویی ۵۰۰ میلیارد روپیه ای معادل ۸ میلیارد دلار را برای دولت در پرداخت کمک هزینه ها و معافیت های مالیاتی به مردم درپی داشته است.»

وجود سامانه آدهار موجب شده است بخش های زیادی از هزینه ها در زمان اجرای برنامه های حمایتی و پرداخت کمک هزینه ها کاهش یابد؛ چراکه تعداد قابل توجهی از افرادی که مشمول برنامه های حمایتی نبوده اند از طریق این سامانه شناسایی و کنار گذاشته شده اند.

وزیر اقتصاد هند همچنین با تأکید بر ضرورت محرمانه ماندن اطلاعات مردم در سامانه آدهار گفت: «زیرساخت های سامانه آدهار باید توسعه یابد تا پاسخگوی نیاز بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت این کشور باشد.»

وزیر اقتصاد هند یکی از مهم ترین تجربیات خود در طول سه تا چهار سال وزارت خود را پی بردن به اهمیت و نقش گسترده زیرساخت های اطلاعاتی و بهبود فناوری ها در این حوزه دانست و چشم انداز دولت هند در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.