۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ دسته: تولید
۰

دولت هند به منظور ایجاد تمرکز در سرمایه گذاری ها و هدایت بهتر حمایت های دولتی، بخش های لوکوموتیوی اقتصاد را تعیین می‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است قصد دارد بخش های محوری و با ظرفیت بالای اقتصاد را تعیین نماید و برای توسعه این بخش ها تمرکز نماید.

هدف دولت هند از این اقدام رفع موانع موجود و ایجاد انگیزه برای توسعه و رشد بخش های محوری و با ظرفیت بالا در اقتصاد کشور است.

این مقام دولت هند گفت: «در حال حاضر به منظور ایجاد تمرکز بیشتر ما در تلاش هستیم تا بخش هایی از اقتصاد که دارای ظرفیت بیشتر هستند را شناسایی نماییم. پس از آن نیز قصد داریم درخصوص هرکدام از این بخش ها در کارگروه های مخصوص به آن به بررسی راهکارهای سیاستی برای رفع موانع موجود و ایجاد انگیزه بیشتر اقدام نماییم.»

این مقام مسئول در بخش تجارت کشور هند همچنین بر ضرورت توسعه بخش خدمات و استفاده بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها تأکید کرده است.

این بخش های اقتصادی به نوعی لوکوموتیو دیگر بخش ها محسوب می شود به طوریکه رونق آن ها می تواند به رونق دیگر بخش های اقتصاد نیز منجر شود. از طرف دیگر به دلیل وجود ظرفیت های بالا در این بخش ها، حمایت ها و تسهیلات اثرگذاری بیشتری در مقایسه با دیگر بخش ها خواهد داشت.

گفتنی است پیش از این نیز دولت هند در بازبینی سیاست تجارت خارجی نیز بخش هایی از اقتصاد را به عنوان بخش های اصلی در نظر گرفته است تا با تمرکز بیشتر حمایت های بیشتری از این بخش ها انجام دهد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.