۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۱۳۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ دسته: جمعیت، دولت و حکمرانی
۰

دولت هند با وجود جمعیت بیش از ۱.۲ میلیارد نفری، به منظور تشویق بیشتر زنان شاغل به فرزندآوری برای آن ها مرخصی زایمان ۱۲ هفته ای با حقوق در نظر گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند به منظور تشویق زنان شاغل در این کشور به فرزندآوری مزایایی را برای آن ها در نظر گرفته است.

توجه دولت هند به افزایش جمعیت درحالیست که این کشور بیش از ۱.۲ میلیارد نفر جمعیت دارد و نرخ رشد جمعیت نیز به مراتب بالاتر از کشور چین است؛ به طوریکه انتظار می رود در سال های آینده کشور هند با عبور از چین به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل شود.

قانون مزایای کارمندان در کشور هند در سال ۱۹۷۲ میلادی در کشور هند وضع شده است و در نظر گرفتن مرخصی زایمان نیز در این قانون لحاظ شده است. از آن زمان تا به حال دولت هند برای زنان شاغل در این کشور مرخصی زایمان با حقوق در نظر گرفته است.

با اینحال دولت هند به تازگی اصلاحیه ای به منظور شفاف نمودن روند و بهبود کیفیت استفاده از مزایای کارمندی به تصویب رسانده است.

در اصلاحیه این قانون دولت هند نقش پررنگ تری خواهد داشت و سامانه ای برای ثبت مزایای کارمندان، از جمله مرخصی زایمان کارمندان توسط کارفرمایان در نظر گرفته شده است تا دولت نظارت بهتری بر روند اجرای این قانون داشته باشد.

در کشور هند هر زن شاغل در زمان زایمان می تواند ۱۲ هفته مرخصی با حقوق داشته باشد. با اینحال این مزایا در صورتی برای یک زن شاغل در دسترس خواهد بود که دست کم ۵ سال سابقه کاری داشته باشد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.