۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۹۸۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ دسته: کشاورزی
۰

عبداله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه تفکیک بازرگانی و تولید به واردات منجر می شود، گفت: مجلس بر پایه بررسی های علمی، تصمیم به ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی و صنعت گرفت که نتایج مثبتی داشت.

عبداله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به سخنان رئیس مجلس درباره تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی واکنش نشان داد.

نمانیده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی های علمی، مدیریت تولید بدون بازرگانی محکوم به شکست بوده و مدیریت یکپارچه این دو موضوع باعث تقویت صادرات خواهد شد.

این نماینده مجلس در شرایطی این صحبت را به میان آورد که چندی پیش رئیس مجلس، از موافقت مشروط با جدایی بخش بازرگانی از دو وزارت صمت و کشاورزی به منظور تقویت صادرات خبر داده بود.

تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی به نفع واردات است نه صادرات

عبداله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی در واکنش به اظهارات رئیس مجلس گفت: همه می دانند تجربه چند ساله تفکیک این دو بخش از یکدیگر در کشور نشان از بهبود شرایط واردات داشته است تا صادرات.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: تمام کشورهای توسعه یافته از مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی در کنار یکدیگر بهره می برند و این موضوع باعث پیشرفت در صادرات شده است.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته نیز مجلس بر پایه بررسی های علمی، تصمیم به ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی و صمت گرفت که خوشبختانه این موضوع نتایج بسیار مثبتی داشت.

ساختار تنظیم بازار در دولت ایراد دارد

حاتمیان در مورد دستاوردهای مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی در کشور گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ این ادغام بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی و بهبود شرایط تولید محصولات کشاورزی نسبت به قبل بوده است.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه برخی کاستی ها نیز در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نظیر برنج و مرغ و … رخ داده است و این موضوع مربوط به ساختار ستاد تنظیم بازار کشور می شود که در آن، بخش کشاورزی فقط یک رای دارد.

وضعیت نامعلوم لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در مجلس

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: برای بهبود شرایط صادراتی برای محصولات کشاورزی باید بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی فعال شود و  تمامی بخش های فعال در این زمینه در یک مسیر مشخص اقدام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه ها در مجلس نامشخص بوده و هیچ موضوعی در مورد بررسی این لایحه در کمیسیون کشاورزی مطرح نشده است.

این در حالی است که در تابستان سال جاری اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع و اقتصادی مجلس با جدایی بخش بازرگانی از دو وزارتخانه صمت و کشاورزی مخالفت کرده بودند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.