۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ دسته: پول و بانک
۰

وزیر اقتصاد هند با اعلام اینکه دولت به طور کامل از سپرده گذاران بانکی پشتیبانی می کند، گفت: در همین راستا دولت قصد دارد قانونی را به منظور بیمه سپرده های بانکی تصویب نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد آرون جینتلی وزیر اقتصاد هند در اظهار نظری اعلام کرده است که دولت این کشور به طور کامل از منابع مالی سپرده گذاران بانکی پشتیبانی می کند.

در سال گذشته میلادی کشور هند قوانین متعددی را در زمینه شفاف سازی نظام بانکی، جلوگیری از پولشویی و رواج بیشتر استفاده از تبادلات غیر نقدی در دستور کار قرار داد. این طرح ها در کنار مزیت هایی که داشتند مشکلاتی را برای برخی بانک ها و سپرده گذاران آن ها ایجاد کرده است.

علاوه بر این دولت هند به تازگی قانون جدیدی در زمینه بیمه سپرده های بانکی را در دستور کار دارد. هدف دولت از قانون جدید ایجاد شفافیت بیشتر در زمینه شرایط سپرده گذاران بانکی و تضمین منابع مالی موجود در بانک هاست.

در همین راستا وزیر اقتصاد هند با تکذیب این خبر که دولت هند قصد دارد به پشتیبانی از سپرده های بانکی پایان دهد، گفت: «در قانون جدید که در مراحل تصویب قرار دارد، هدف دولت حمایت کامل از سپرده های بانکی مردم است و در این راستا قصد دارد منافع مردم و بانک ها به طور همزمان تضمین شود.»

بر اساس گفته های مقامات وزارت اقتصاد کشور هند در قانون جدید حقوق فعلی سپرده گذاران به رسمیت شناخته می شود و علاوه بر آن از طریق سازوکارهای بیمه ای تضامین بیشتری برای آن ها در نظر گرفته می شود.»

گفتنی است در کشور هند تعداد زیادی از بانک های تجاری دولتی هستند و تحت سیاست های تعیین شده از سوی وزارت اقتصاد این کشور فعالیت می کنند. از این رو سپرده های مردم در این بانک ها به طور کامل از پشتیبانی دولت و به طور خاص وزارت اقتصاد هند برخوردار است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.