۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۱۱۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به توامندی بالای سواحل مکران برای توسعه آبزی پروری گفت: برای تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس شروع به برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش مسیر اقتصاد تقاضای مصرف ماهی در ایران و سایر کشورهای جهان روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل سازمان شیلات برای پاسخگویی به این تقاضاها توسعه پرورش ماهی در قفس را در دستور کار خود قرار داده است.

اعطای تسهیلات برای توسعه پرورش ماهی در قفس

به همین دلیل تسهیلات برای توسعه پرورش ماهی در قفس از منابع صندوق توسعه ملی بدون محدودیت به متقاضیان پرداخت می شود.

یکی از مناطقی که به دلیل دمای پایین و عمق زیاد آب برای پرورش ماهی در قفس و تولید آبزیان توسط سازمان شیلات کشور در نظر گرفته شده، دریای عمان و سواحل مکران است.

بدین منظور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه در جریان بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس چابهار اظهار داشت: سواحل سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب های آزاد اقیانوسی از ظرفیت و توانمندی بالایی در زمینه آبزی پروری (ماهی و میگو) برخوردار است.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس طرحی امن و بی خطر برای صیادان و سرمایه گذاران است و به اشتغال پایدار در این منطقه کمک شایانی می کند[۱].

برنامه ریزی برای تولید ۳۰۰ هزار تن ماهی در سواحل مکران

در همین خصوص قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: سواحل دریای عمان مستعد برای پرورش ماهی است و برای تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس شروع به برنامه ریزی کرده ایم.

مهرداد میرزایی افزود: تاکنون ۵۰ گروه سرمایه گذاری با ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس اعلام آمادگی کرده اند و هم اینک ۲ شرکت سرمایه گذاری با نصب هشت قفس پرواری به تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی اقدام کرده اند.

با توجه به اینکه تولید ماهی در قفس یکی از راه های مصرف بهینه آب در پرورش ماهی است، ضروری است این مهم با جدیت توسط سازمان شیلات و وزارت کشاورزی پیگیری شده تا برنامه های طراحی شده اجرایی شده و اهداف محقق گردد.

پینوشت: 

[۱] خبرگزاری ایرنا کد خبر: ۸۲۷۵۱۲۶۹



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.