۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۴۲۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت هند اعلام کرد اطلاعات بیمه های تأمین اجتماعی این کشور به سامانه جامع هویتی آدهار متصل شده و از این پس بهره مندی مردم از خدمات تأمین اجتماعی تسهیل خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند به تازگی سامانه جامع هویتی آدهار را به منظور تقویت شفافیت اقتصادی راه اندازی نموده است. این کشور قصد دارد در گام جدید توسعه این سامانه جامع هویتی اطلاعات بیمه تأمین اجتماعی را نیز به این سامانه متصل نماید.

تا پیش از این هر شهروند هندی برای استفاده از خدمات یک بیمه تأمین اجتماعی در زمان اشتغال یک کد با نام شماره حساب یکتا را اخذ می نمود. تهیه این کد برای افتتاح حساب در صندوق های تأمین اجتماعی و برداشت از آن الزامی بوده است.

با این حال دولت هند اعلام کرده است با اتصال اطلاعات بیمه های تأمین اجتماعی به سامانه هویتی آدهار این الزام برطرف شده است و شهروندان هندی می توانند بدون نیاز به تهیه کد جدید از خدمات بیمه های تأمین اجتماعی بهره مند گردند.

این اقدام علاوه بر ایجاد شفافیت اقتصادی از طریق توسعه سامانه جامع هویتی آدهار، موجب کاهش بروکراسی و تسهیل در امور مردم هند در زمینه استفاده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی شده است.

علاوه بر این با استفاده از سازوکارهای در نظر گرفته شده زین پس جوانان هندی می توانند در زمانی زودتر اقدام به استفاده از بیمه های تأمین اجتماعی و پس انداز سرمایه های خود نمایند.

سامانه شماره حساب یکتا در کشور هند در سال ۲۰۱۴ میلادی و با هدف یکسان سازی رویه های متعدد استفاده از پرداخت و برداشت در بیمه های تأمین اجتماعی از سوی صندوق بیمه تأمین اجتماعی این کشور راه اندازی شده است.

با اتصال سامانه شماره حساب یکتا به سامانه جامع هویتی آدهار به طور سیستمی برای هر شهروند هندی یک شماره حساب در نظر گرفته می شود و نیازی به اقدام شهروندان در این زمینه نخواهد بود.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.