۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۸۲۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ دسته: حمل و نقل
۰

به گفته فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تأخیر در بحث های حقوقی و ضمانت نامه ها، نحوه خرید ریل توسط راه آهن و زمان بر بودن توقف خط قبلی در ذوب آهن و نصب خط جدید، ۳ دلیل تأخیر در تولید ریل ملی توسط این شرکت بوده است.

حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره قرارداد تولید ریل بین ذوب آهن و راه آهن و علت تاخیر در اجرای این قرارداد اظهار داشت: بخشی از این تاخیرات به دلیل کار فنی ای بود که باید در کارخانه ذوب آهن انجام می شد.

مشکلات مربوط به راه اندازی خط تولید

فولادگر افزود: کارخانه ذوب آهن باید خط تولید عادی خود یعنی نورد ۶۵۰ را متوقف می کرد و خط تولید خود را تغییر می داد.

وی ادامه داد: باید مراحلی طی می شد تا فرآیند تولید در خط تولید جدید آغاز شود. نمونه های تولید شده باید استاندارد سازی می شد و استاندارد آن ها به تایید می رسید تا نمونه نهایی تولید شود. البته این کارها باید در همان زمان بندی مورد نظر در قرارداد انجام می شد.

مشکلات حقوقی، ضمانت نامه ها و نحوه خرید ریل

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: بخشی از تاخیرات به دلیل بحث های حقوقی و ضمانت نامه ها بود و قرارداد مدتی به علت ضمانت نامه ها معطل بود.

فولادگر دلیل سوم تاخیر در اجرای قرارداد را به راه آهن و نحوه خرید ریل از سوی این شرکت مرتبط دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته جلساتی در مجلس بین ذوب آهن، راه آهن، وزارت راه و تعدادی از مسئولین برگزار شد که بعد از برگزاری جلسات، دو طرف از حل مشکل خبر دادند.

تاکید بر تولید ریل UIC60

فولادگر در پاسخ به این سوال که علت عدم تولید ریل پیشرفته UIC60 به عنوان نیاز اصلی کشور چیست، گفت: در این باره اطلاعی ندارم و باید آن را پیگیری کنم.

نماینده اصفهان در انتها گفت: سه وزیر در حضور معاون اول توافقنامه امضا کردند و انتظار می رفت که مشکل تا کنون حل شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.