۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۲۶۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، سازمان تجارت جهانی
۰

پاسکال لامی دبیر کل سابق سازمان تجارت جهانی که هشت سال این سمت را به عهده داشته است با اشاره به دخالت های مکرر آمریکا در روند رسیدگی به شکایت ها در این سازمان، گفت: آمریکا در سال های اخیر به طور گسترده به سمت وضع سیاست های حمایتی که مخالف قواعد سازمان تجارت جهانی هستند حرکت کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد پاسکال لامی دبیرکل سابق سازمان تجارت جهانی در سخنانی گفته است: آمریکا در سال های اخیر به طور گسترده به سمت وضع سیاست های حمایتی که مخالف قواعد سازمان تجارت جهانی هستند حرکت کرده و در کنار آن در روند رسیدگی به شکایات در این سازمان اختلال ایجاد کرده است.

در واقع آمریکا قصد دارد با سوء استفاده از جایگاه خود در سازمان تجارت جهانی علاوه بر حرکت در جهت خلاف قواعد این سازمان از عواقب تصمیمات خود نیز جلوگیری نماید و تا جای ممکن به حمایت از تولیدات داخلی بپردازد.

به گفته آقای لامی انتظار می رود در آینده سیاست های حمایتی دولت آمریکا از تولیدکنندگان داخلی افزایش بیشتری داشته باشد و کشورهایی که در حال حاضر محصولات خود را به این کشور صادر می کنند با مشکلات و محدودیت های بیشتری مواجه شوند.

آقای لامی که در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی دبیر کل سازمان تجارت جهانی بوده است با اشاره به دخالت های گسترده آمریکا در روند رسیدگی به شکایات در این سازمان گفت: از نظر من در حال حاضر سازوکار رسیدگی به شکایات در سازمان تجارت جهانی به دلیل کارشکنی های آمریکا با ایراداتی مواجه است و نهاد مسول در این حوزه عملکرد مناسبی ندارد.

دبیر کل سابق سازمان تجارت جهانی همچنین با اشاره به اینکه مداخلات آمریکا اجازه عملکرد مناسب را از سازمان تجارت جهانی گرفته است گفت: آمریکا بزرگترین تهدید در زمینه عملکرد مناسب سازمان تجارت جهانی است و این تهدید از سوی آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

منبع: یون هاپ نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.