۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۶۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

وزیرجهاد کشاورزی وارد غنا شد، کشت فرا سرزمینی از محورهای اصلی مذاکرات حجتی با مسئولان غنا در این سفر خواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از وزرات جهاد کشاورزی محمود حجتی، وزیرجهاد کشاورزی غنا شد و در این سفر با معاون رییس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد. همچنین وی  پس از این دیدار در ششمین کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور حضور خواهد یافت.

محمود حجتی در دیدار با «محمد باهامیه» با اشاره به اینکه ظرفیت های همکاری در زمینه های زیرساخت ها، سدسازی، راه سازی، تولید و عرضه دارو و خدمات پزشکی، عرضه کودهای شیمیایی و آلی و آموزش های فنی و حرفه ای، تحقیقات کشاورزی، مبادله بذر و ژرم، آموزش و ترویج زیاد است، تصریح کرد: روابط دوکشور از نظر سیاسی در سطح عالی است اما هنوز بهره کافی ازظرفیت های اقتصادی نبرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هیئتی ۵۰ نفره از بخش خصوصی و دولتی ایران در این سفر او را همراهی می کنند، ابراز امیدواری کرد در ششمین کمیسیون همکاری های مشترک دو کشور توافق های خوبی انجام شود.

حجتی با بیان اینکه کشت های فشرده و گلخانه ای با توجه به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در دستور کار ما قرار دارد و ایران در تولید گلخانه پیشرفت های زیادی کرده است، گفت: حاضریم توانمندی های صنعتی و کشاورزی خود در زمینه های مختلف از جمله کشت مکانیزه و شیوه های نوین ابیاری و فراوری محصولات کشاورزی را در اختیار غنا قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی دستیابی کشور به این دستاوردها را حاصل بکارگیری راهبرد افزایش بهره وری و بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی های روز بیان کرد و افزود: آمادگی داریم این دانش و تجارب را به ویژه در زمینه سدسازی، مسایل اموزشی و مواد معدنی در اختیار غنا قرار دهیم.

حجتی مهم ترین مشکل پیش روی تجار ایرانی را مشکلات بانکی دانست و افزود: امیدواریم با تمهیدات دولت غنا این مشکل به زودی حل شود.

حجتی با اشاره به سابقه همکاری های کشاورزی دو کشور بر لزوم تشکیل نشست همکاری های مشترک تاکید و تصریح کرد: برای توسعه همکاری های دوجانبه، تشکیل و پیگیری مصوبات قبلی اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و غنا در آینده نزدیک ضروری است.

براساس این گزارش، در این سفر کارخانه سیمان غنا که پیمانکاران ایرانی آن را احداث کرده اند، با حضور وزیر جهاد کشاورزی کشورمان افتتاح خواهد شد.

امضا چند سند همکاری مشترک از دیگر برنامه های سفر هیئت ایرانی به غنا است.

یکی از محورهای اصلی مذاکرات حجتی در آکرا کشت فرا سرزمینی است. با توجه به کمبود منابع آبی در کشور و وجود منابع مناسب در کشور غنا قرار است در این طرح برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز ایران در کشور غنا کشت شود. همچنین در این سفر چند طرح عمرانی که با صاردات خدمات فنی مهندسی ایران در غنا به بهره برداری رسیده افتتاح خواهد شد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.