۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۴۹۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان اینکه ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی باید فرمانده اقتصاد ایران باشد، گفت: فرمانده باید تمام ابعاد را در اختیار داشته باشد و بتواند آن ها را مدیریت، کنترل و هدایت کند.

ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مولفه های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشور باید عدالت بنیان، دانش بنیان، متکی بر مردم، درون زا و برون گرا باشد.

وی افزود: باید به دنبال حداکثر سازی نقش مردم در اقتصاد کشور باشیم اما اکنون در اقتصاد چنین شرایطی حاکم نیست.

تداخل معاونت اقتصادی با ستاد صحیح نیست

این نماینده مجلس در مورد مدیریت اقتصادی کشور گفت: طی سال های گذشته حرکت های خوبی انجام شده اما آن تحول مد نظر رهبری صورت نگرفته است.

وی در ادامه به لزوم فرمانده بودن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: شکل گیری نهادهایی مانند معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در صورتی که در راستای وظایف ستاد باشد می تواند به عملکرد آن کمک نماید اما اگر با آن تداخل وظایف داشته باشد و موجب تشتت تصمیم گیری شود، به اهداف اقتصاد مقاومتی آسیب می رساند.

ستاد فرماندهی باید یک جبهه واحد ایجاد نماید

نیکفر گفت: ستاد فرماندهی یعنی تمام ابعاد را بررسی کند و در اختیار داشته باشد و بتواند هدایت کند و یک جبهه ایجاد نماید تا همه بتوانند در آن حضور داشته و به ایفای نقش بپردازند.

این نماینده مجلس افزود: در این صورت مردم می توانند از نتایج اجرای اقتصاد مقاومتی هرچه بیشتر بهره مند شوند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مدیریتی دولت و مجلس با توجه به تحریم های جدید آمریکا و همچنین جنگ اقتصادی موجود تغییر کرده است یا خیر، گفت: در جلسات غیر علنی مجلس با حضور تعدادی از مسئولان دولتی سناریوها و طرح هایی برای مقابله با تحریم ها در حال بررسی است.

نیکفر افزود: همچنان طبق قول های هیئت رئیسه این جلسات ادامه خواهد داشت تا کشور هر چه بیشتر خود را برای شرایط پیش رو آماده کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.