۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۹۶۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

یکی از گزینه های کشورهای عضو اوپک برای مبادلات نفتی استفاده از ارزهای الکترونیکی است که می تواند پایانی بر استفاده از دلار برای خرید و فروش نفت باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد استفاده از پول های الکترونیکی به خصوص بیت کوین، یکی از گزینه های اوپک برای پایان دادن به نظام پترودلار است.

در بین کشورهای اوپک از سال ۲۰۱۴ میلادی روش های متعدد کنار گذاشتن نظام پترودلار و کاهش سلطه دلار بر قراردادهای نفتی مطرح شده است.

در ماه های اخیر نیز رواج پول های الکترونیکی موجب شده استفاده از آن ها در قراردادهای نفتی یکی از گزینه های کشورهای اوپک برای حذف دلار از قراردادهای نفتی باشد.

هدف این است که با استفاده از پترو بیت کوین (معاملات نفت بر مبنای بیت کوین) کشورها استقلال یافته و از دستکاری های ارزی در امان بمانند. در این روش مبادله که سیستم به صورت غیرمتمرکز است و می تواند در مقیاس جهانی عمل کند، کشورها می توانند در یک محیط عالی به مبادلات خود بپردازند.

بیت کوین به خوبی در حال رونق است و مبادله می شود و سرمایه گذاران به طور مداوم به دنبال راه های جدید برای بدست آوردن منفعت در فضای بیت کوین هستند.

مطمئنا آمریکا و چین چیزهای زیادی برای گفتن در مورد آینده پترودلار دارند. با این حال تصمیم نهایی ممکن است توسط کشورهای تولیدکننده نفتی اوپک گرفته شود.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.