۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۰۱۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: تولید
۰

دولت هند اعلام کرده است قصد دارد قوانین سختگیرانه ای بر واردات کالاهای بی کیفیت اعمال نماید. در حال حاضر اغلب این محصولات از کشور چین به هند وارد می شود و عدم رعایت استانداردهای کیفیتی در واردات این محصولات شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی دشوار نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند به منظور جلوگیری از واردات گسترده محصولاتی بی کیفیت از کشور چین و همچنین حمایت از شرکت های هندی داخلی، بر واردات برخی محصولات مصرفی و سرمایه ای قوانین کیفیتی سختگیرانه ای وضع نموده است.

طبق اعلام دولت هند محصولاتی همچون اسباب بازی، محصولات الکتریکی، ماشین آلات و برخی دیگر از کالاهای مصرفی و سرمایه ای مشمول قوانین جدید بررسی کیفیت هستند. قانون جدید کشور هند می تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش واردات این محصولات، خصوصا از کشور چین داشته باشد و شرایط را برای رونق تولید این محصولات در داخل کشور هند فراهم نماید.

به طور خاص در زمینه محصولات اسباب بازی در حال حاضر تقریبا تمامی این محصولات از ماشین های اسباب بازی گرفته تا تلفن های همراه اسباب بازی، از کشور چین به هند وارد می شود. در چنین شرایطی قوانین جدید می تواند شرایط را برای تولیدکنندگان اسباب بازی هندی بهبود بخشد.

طبق گفته فعالان بخش بازرگانی کشور هند دیگر حوزه هایی که از سوی دولت برای اعمال سخت گیری های کیفیتی در نظر گرفته شده نیز دست کم دو سوم بازار در اختیار محصولات وارداتی از کشور چین قرار دارد.

طبق گفته مقامات هندی در حال حاضر نیز بیش از ۲۳ هزار قانون استاندارد در مورد واردات انواع کالا در این کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن ها اجرایی نشده است. دولت هند اعلام کرده قصد دارد با بهبود نظارت از اجرایی شدن کامل این قوانین استاندارد اطمینان حاصل نماید.

نظارت صحیح بر اجرای قوانین استاندارد در زمینه واردات کالا یکی از اقدامات اولیه دولت برای جلوگیری از واردات گسترده کالا و حمایت از تولیدات داخلی محسوب می شود.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.