۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۷۹۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ دسته: تولید
۰

بهادری نماینده مجلس در خصوص اسقاط خودروهای فرسوده گفت: طبق قانون برنامه ششم دولت وظیفه دارد سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را با تمهیدات لازم اسقاط کند.

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص اسقاط خودروهای فرسوده گفت: دولت وظیفه اصلی در اسقاط خودروهای فرسوده را بر عهده دارد و بایستی با تصویب و اعمال قوانین مناسب تمهیدات لازم در این عرصه را به کار گیرد.

اسقاط خودروهای فرسوده مصرف بنزین را کاهش می دهد

بهادری با بیان اینکه در قانون برنامه ششم دو ماده در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده تصویب شد، افزود: مجلس دولت را موظف کرد از سال دوم لایحه برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده و محصولات کم بازده صنعتی و پرمصرف را جایگزین کند.

بهادری ادامه داد: عملکرد کنونی در اسقاط خودروهای فرسوده رضایت بخش نیست و از دلایل اصلی آلودگی هوای کلان شهرها خودروهای با سن بالا است و بایستی برنامه ریزی بلند مدتی در این عرصه صورت بگیرد و دولت با دادن تسهیلات مناسب روند اسقاط خودروهای فرسوده را تسهیل نماید.

بهادری با بیان اینکه علاوه بر آلودگی کلان شهرها، خودروهای فرسوده تاثیر بسزایی در تلفات جاده ای داشته اند، گفت: خودروهای فرسوده به دلیل کیفیت پایین و مصرف زیاد سوخت، تاثیر بسزایی در روند واردات بنزین به کشور خواهند گذاشت.

دولت موظف به وضع مقررات عمومی برای بهبود کیفیت تکنولوژی سوخت خودروهای داخلی است

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد کنونی تکنولوژی سوخت خودروهای ساخت داخل رضایت بخش نیست و روند سی سال اخیر صنعت خودرو نشان می دهد خودروسازان اقدام موثری در این زمینه انجام نداده اند.

وی در پایان با بیان اینکه نوسازی ناوگان از اولویت های کنونی کشور است، افزود: دولت وظیفه اصلی جمع آوری خودروهای فرسوده را بر عهده دارد و بایستی با اعمال سیاست های درست و وضع مقررات عمومی چاره ای برای حفظ محیط زیست و آلودگی کلان شهرها بیندیشد و با نظارت درست بر قوانین وضع شده خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای با تکنولوژی سوخت بهینه بکند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.