۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۸۶۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ دسته: کشاورزی
۳

ملکی نماینده مردم اردبیل گفت: اگر دولت همین مقدار گندم را از خارج کشور وارد می کرد، پول آن را نقد می پرداخت؛ این در حالی است که اکنون اعلام می کنند پولی برای پرداخت مطالبات گندم کاران داخلی نداریم.

به گزارش مسیر اقتصاد ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر در رابطه با پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: هیچ پرداختی در شهر ما بابت خرید گندم به کشاورزان از طرف دولت انجام نشده که موجب نگرانی بسیاری شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از جناب نوبخت در مجلس در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران سئوال شد ولی ایشان پاسخی منطقی برای سئوال نمایندگان نداشت.

وی ادامه داد: اگر دولت همین مقدار گندم را از خارج کشور وارد می کرد، پول آن را نقد می پرداخت؛ این در حالی است که اکنون اعلام می کنند پولی برای پرداخت مطالبات گندم کاران داخلی نداریم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: به خاطر همین تناقض گویی ها است که پاسخ های جناب نوبخت منطقی به نظر نمی آید و بیشتر شبیه بهانه تراشی است.

ملکی تاکید کرد: کشاورزان در برهه فعلی می بایست برای کشت سال بعد، بذر و کود و نهاده های کشاورزی و… تهیه کنند ولی متاسفانه پرداخت مناسبی برای این موضوع صورت نگرفته است.

۳ هزار میلیارد از مطالبات گندم کاران باقی مانده است

این نماینده مجلس  با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفته بود فقط چند روستا باقی مانده است تا مطالبات بطور کامل پرداخت شود، گفت: در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران باقی مانده است که به نظر نمی آید فقط پول چند روستا باشد.

این نماینده مجلس در مورد لزوم خودکفایی در گندم گفت: برای خودکفایی گندم باید پول کشاورزان در فصل کشت پرداخت شود تا آنها بتوانند به موقع آن را هزینه کنند.

سازمان برنامه و بودجه نقش اصلی در تامین امنیت غذایی دارد

ملکی در رابطه با نقش سازمان برنامه و بودجه در تاخیرهای پیش آمده در پرداخت مطالبات گندم کاران و اعلام نرخ خریدهای سال آینده گفت: این سازمان باید نقدینگی لازم برای پرداخت به کشاورزان را به هر طریقی که شده تخصیص دهد.

ملکی در انتها گفت: باید نرخ خریدهای سال آینده افزایش پیدا کند تا کشاورزان بتوانند ضمن پوشش هزینه های خود برای کشت سال های بعد برنامه ریزی درستی نمایند.

  1. لعنت ب این زندگی کشاورزی ک حال آدمو ب هم میزنه.. اینطوری بخاد پیش بره قطعا سال آینده میرم شهر تا اونجا یه شغلی دست و پا کنم آخه جه وضعشه الان حتی اونایی ک پول سلف میدان هم میگن پول نداریم.. باور کنید پول برای معیشت زندگی نداریم چه برسه بریم گندم بکاریم با اون همه خرجش.. واقعا این دولت دولت بی کفایتیه باید زودتر مطالبات ما پرداخت کنه من ۱۵ میلیون از دولت طلب دارم ۲۰ میلیون هم از پول آفتابگردان ک حتی یه قرون از اون رو پرداخت نکردن

    ۰۰
  2. خیلی از کشاورزان دیم کار تو استان کرمانشاه قصد فروش زمین و مهاحرت به شهر دارن به این امید که لااقل تو شهر با دستفروشی روزگارو بگذرونن،،همه خسته شدن از چشم به راهی برای گرفتن حق الزحمه یکسال گذشتشون،،الانم که باید کشت سال بعد رو انجام میدادن که شرکتهای وابسته به دولت نسیه بذر و کود نمیفروشن..هرسال همین بلا رو سر مردم میارن،سال گذشته تا آذرماه طول کشید اونم خوردخورد پول مردمو دادن..گوش شنوا وجود نداره،،روحانی فقط میخواست رأی بیاره،الان حتی تو اینستاگرامش حرف از پول کشاورز بزنی،بعد از چندبار بلاکت میکنه..

    ۰۱
  3. خدا ازشون نگذره،ما دیگه دست و دل از اینا شستیم،،نرود میخ آهنین در سنگ

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.