۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۶۸۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

با لغو محدودیت های واردات گونه نیل ماهی تیلاپیا در ایالت هاوایی آمریکا به منظور انجام تحقیقات، انتظار می رود تولید و توسعه ماهی تیلاپیا در این ایالت گسترش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد انجمن آبزی پروری هاوایی در ۲۶ سپتامبر سال جاری میلادی محدودیت های واردات گونه تیلاپیای نیل را که از سالها قبل مصوب شده بود، برای تحقیقات بر روی این ماهی و تولید آن لغو کرد.

رون وایدنباخ رئیس انجمن آبزی پروری هاوایی در گفتگو با سایت آبزی پروری شمال آمریکا گفت: با رای مثبت در مورد تیلاپیای نیل و لغو محدودیت های واردات آن جهت انجام تحقیقات، امید برای افزایش بیشتر  تولید این ماهی و رشد صنعت محلی آن وجود دارد.

گونه تیلاپیای نیل قبلا در لیست A محدودیت های ایالت هاوایی آمریکا قرار داشت که بدین ترتیب واردات آن برای تحقیقات نهادی محدود می شد.

گفتنی است مشارکت کنندگان در این رای گیری بیش از ۲۰ سال از لغو قانون ممنوعیت ها و محدودیت های واردات تیلاپیای نیل برای توسعه تولید این ماهی در این ایالت حمایت کردند.

ایران هنوز به تولید ماهی تیلاپیا مجوز نداده است

ماهی تیلاپیا با رعایت ضوابط در ۱۴۰ کشور جهان تولید می شود. اما در ایران به دلیل مسائل زیست محیطی، همچنان تولید این ماهی در گیرودار اخذ مجوز از سازمان محیط زیست باقی مانده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان خواربار جهانی(فائو)، ایران در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن فیله منجمد وارد کرده است که این میزان واردات در مقایسه با سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

منبع: آکواکالچر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.