۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۲۵۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

تولید ماهی تیلاپیا در سراسر کشورهای جهان به دلیل بازار بزرگ این آبزی پرطرفدار در حال گسترش است؛ این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست کماکان از اعطای مجوز تولید به این ماهی خودداری می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد وضعیت بازار جهانی ماهی تیلاپیا تجزیه و تحلیل دقیقی را از میزان تولید و پرورش این ماهی در سراسر جهان ارائه می کند.

با گسترش سریع ظرفیت تولید تیلایپا در جنوب و جنوب شرقی آسیا در سال های اخیر، انتظار می رود در چند سال آینده شاهد رشد مداوم و پایداری در تولید این ماهی پرطرفدار در جهان باشیم.

با توجه به چنین روندی انتظار می رود قیمت ماهی تیلاپیا نیز کاهش یابد و موج تولید و پرورش این ماهی در سراسر جهان افزایش یابد.

در ایالت متحده آمریکا، قیمت فیله شده ماهی تیلاپیا ۲.۳ دلار در هر کیلوگرم است که این میزان در مقایسه با بازار اتحادیه اروپا نسبتا پایین است.

با افزایش تولید و صادرات ماهی تیلاپیا، اشتغال بسیاری نیز در کشورهای تولیدکننده این ماهی ایجاد شده است. (۱)

تولید ماهی تیلاپیا در ایران مجوز ندارد

گفتنی است ماهی تیلاپیا با رعایت ضوابط در ۱۴۰ کشور جهان تولید می شود. اما در ایران به دلیل مسائل زیست محیطی، همچنان تولید این ماهی در گیرودار اخذ مجوز از سازمان محیط زیست باقی مانده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان خواربار جهانی(فائو)، ایران در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن فیله منجمد وارد کرده است که این میزان واردات در مقایسه با سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

منبع: سایت اوپن پی آر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.