۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۱۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ دسته: کشاورزی
۰

دولت هند در سال های اخیر اهمیت ویژه ای برای بخش کشاورزی در نظر گرفته و علاوه بر طرح های حمایتی متنوع، قصد دارد منابع مالی لازم برای حمایت یارانه ای از کشاورزی را در سریعترین زمان ممکن و پیش از موعد مقرر تخصیص دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت خزانه داری هند ۱۵ میلیارد دلار از ۱۶.۵ میلیارد دلار بودجه مصوب حمایت های یارانه ای بخش کشاورزی این کشور را به سرعت و با گذشت زمان کمی از سال مالی جاری کشور هند، به شرکت دولتی غذای هند تخصیص داده تا بر اثرگذاری حمایت های کشاورزی بیفزاید.

شرکت دولتی غذای هند مسئول تخصیص حمایت های یارانه ای بخش کشاورزی در کشور هند است و در سال مالی جاری کشور هند بیش از ۱۶.۵ میلیارد دلار بودجه برای این شرکت در نظر گرفته شده است.

تخصیص سریع بودجه حمایت های یارانه ای بخش کشاورزی موجب شده شرکت غذای هند، در سال جاری مالی این کشور از دریافت وام های با بهره از نظام بانکی به منظور پرداخت به موقع حمایت های یارانه ای کشاورزان بی نیاز باشد.

با اینحال دولت هند اعلام کرده است که ۱۰ درصد باقی مانده بودجه حمایت های یارانه ای کشاورزی نیز به زودی به شرکت دولتی غذای هند تخصیص داده خواهد شد.

دولت هند در سال های اخیر اهمیت ویژه ای برای بخش کشاورزی در نظر گرفته و علاوه بر طرح های حمایتی متنوع قصد دارد منابع مالی لازم برای حمایت های یارانه ای بخش کشاورزی را در سریعترین زمان ممکن و پیش از موعد مقرر تخصیص دهد.

در سال گذشته دولت هند برای اولین بار تا پیش از ماه نوامبر، تمامی بودجه حمایت های یارانه ای بخش کشاورزی را به شرکت دولتی غذای هند اختصاص داد تا عزم جدی خود در حمایت مؤثر از کشاورزی را نشان دهد.

منبع: فایننشال اکسپرس