۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۰۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، راه ابریشم چین
۰

گوردون براون نخست وزیر اسبق بریتانیا گفت: چین قطب تولید، تجارت و سرمایه گذاری جهان بوده و پروژه جاده ابریشم آن بزرگترین تحول امروز جهان است؛ اما مقامات کشورهای غربی آن طور که شایسته است به وسعت و اهمیت این پروژه توجه ندارند.

به گزارش مسیر اقتصاد گوردون براون نخست وزیر اسبق بریتانیا که در یکی از همایش های مربوط به جاده ابریشم جدید چین در شهر ادینبرگ در کشور بریتانیا سخن می گفت، با تأکید بر اهمیت پروژه جاده ابریشم جدید گفت: مقامات کشورهای غربی آن طور که شایسته است به وسعت و اهمیت پروژه جاده ابریشم جدید چین توجه ندارند.

این همایش دو روزه به همت موسسه کنفسیوس دانشگاه ارینبرگ برگزار شده بود و هدف آن بررسی فرصت های تجاری و اقتصادی پروژه جاده ابریشم جدید کشور چین برای منطقه بریتانیا و به طور خاص اسکاتلند بوده است.

چین قطب تولید، تجارت و سرمایه گذاری دنیاست

گوردون براون در این همایش گفت: تا پیش از سال ۲۰۰۸ میلادی عمده تولید، تجارت و سرمایه گذاری در جهان مختص کشورهای غربی شامل آمریکا و کشورهای اروپایی بود. اما امروز دنیا تغییر کرده و این کشور چین است که بیشترین سهم را در تولید، تجارت و سرمایه گذاری به خود اختصاص داده است.

نخست وزیر اسبق بریتانیا با تمجید از روند توسعه کشور چین در سال های اخیر گفت: تا به حال هیچ کشوری در طول تاریخ نتوانسته است در ۳۰ سال رشد اقتصادی بالا داشته باشد در حالیکه چین به این موفقیت دست یافته است. امروز کشور چین در مرحله ای قرار دارد که قصد دارد خود را به عنوان یک قدرت جهان مطرح نماید.

نهادهای جهانی نیاز به اصلاحات ساختاری دارند

آقای گوردون براون گفت: در جهان امروز باید نهادهایی همچون صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و حتی گروه G20 به نحوی تغییر کنند تا بتوانند خود را با چین و به طور کلی کشورهای آسیایی در حال رشد تطبیق نمایند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.