۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۷۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ دسته: تولید
۰

رضایی گفت: طبق آمار گمرک واردات قطعات چینی که توسط خودروسازان و قطعه سازان به کشور انجام می شود، زیان اصلی را متوجه تولید و صنعت خودروی کشورمان کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات قطعات نقلیه موتوری به ۸۹۳ میلیون دلار رسید، گفت: بنابر آمارهای منتشر شده واردات قطعات منفصله رتبه چهارم از مجموع واردات کالاها به کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه هیاهوی خودروسازان در مخالفت با واردات تنها برای تامین منافع خودشان است، گفت: همانطور که مشاهده می کنید طبق آمار گمرک واردات قطعات چینی که توسط خودروسازان و قطعه سازان به کشور انجام می شود زیان اصلی را متوجه تولید و صنعت خودروی کشورمان کرده است.

واردات قطعات خودروهای ساخت داخل در راستای منافع ملی نیست

با توجه به آنکه یکی از بندهای ۲۴ گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توجه به ساخت و تولید داخلی است، خرید  خارجی قطعاتی که امکان ساخت آن ها در کشور وجود دارد برخلاف این سیاست ها بوده و در راستای منافع ملی نیست، مگر قطعه ای که هنوز امکان ساخت آن در ایران وجود نداشته باشد.

در حال حاضر تعداد زیادی قطعه ساز داخلی در شرکت های خودروسازی وجود دارند که در بسیاری از موارد قابلیت های آنها به اثبات رسیده و حرکت رو به رشدی نیز داشته اند.

محدود کردن واردات قطعات خودرو با افزایش کیفیت

برای محدود کردن واردات قطعات خودرو، قطعه سازان داخلی باید برای ایمنی سرنشینان خودرو کیفیت تولید قطعه را افزایش داده و قیمت تمام شده قطعه ساخت شده را نیز کاهش دهند.

در صورتیکه قیمت تمام شده تولید ارزان تر شود، قطعه ساز ناگزیر است قطعه خود را ارزان تر تولید کند تا سود بیشتری را از تولید بدست آورد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.