۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۷۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ دسته: انرژی
۰

کشور عربستان برنامه ای برای سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری به منظور کاهش وابستگی به نفت و تأمین انرژی داخلی از طریق توسعه ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور عربستان همچون دیگر همسایگان عربی خود در منطقه خاورمیانه از تولیدکنندگان عمده نفت محسوب می شود که در سال های اخیر توجه ویژه ای به تولید برق از منابع تجدیدپذیر نموده اند.

مصرف داخلی انرژی در کشور عربستان در طول سال های اخیر افزایش یافته و این کشور به منظور تأمین نیاز برق در سال های آتی در تلاش است تا بر ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر خود بیفزاید.

کشور عربستان برنامه ای برای سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری به منظور کاهش وابستگی به نفت و تأمین انرژی داخلی از طریق توسعه ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار قرار داده است.

یکی از اقدامات اخیر این کشور به منظور رونق تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر اعطای یارانه و کاهش قیمت فروش برق تولیدی از نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی است.

در آخرین مورد دولت عربستان پیشنهاد فروش هر کیلووات برق تولیدی از نیروگاه خورشیدی با قیمت ۱.۷۹ سنت را مطرح نموده که کمترین میزان قیمت برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شود. پیش از این کمترین قیمت فروش برق تولیدی از نیروگاه های خورشیدی به یکی از پروژه های دبی کشور امارات مربوط میشد که هرکیلووات ساعت را به قیمت ۲.۴۲ سنت به فروش می رساند.

تعیین قیمت مناسب برای برق خریداری شده از نیروگاه های تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر همچون خورشید و باد، برای یک دوره معین یکی از راه های مورد استفاده کشورها به منظور رونق ساخت نیروگاه و افزایش تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر است.

حرکت به سمت تولید بیشتر انرژی های تجدیدپذیر یکی از برنامه های دولت عربستان برای کاهش وابستگی اقتصادی به نفت است و این کشور برنامه های دیگری همچون توسعه صنعت پتروشیمی، تولیدات کارخانه ای و بخش گردشگری را نیز به طور جدی در دستور کار دارد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.