۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۲۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ دسته: حمل و نقل
۰

دو شرکت بزرگ زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه به منظور رقابت با شرکت راه آهن دولتی چین، بخش ریلی خود را یکدیگر ادغام کردند. در سال های اخیر حضور شرکت راه آهن دولتی چین بازار حوزه ریلی را برای شرکت های بزرگ زیمنس و آلستوم تنگ کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دو شرکت بزرگ زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه رقابت در بخش ریلی را کنار گذاشته و طبق قراردادی جدید بخش تولید ریل و تجهیزات و قطعات ریلی خود را ادغام کردند تا بتوانند تحت شرایط بهتری با شرکت بزرگ دولتی چین رقابت نمایند.

طبق این قرارداد دو شرکت زیمنس و آلستوم یک شرکت جدید با عنوان «زیمنس آلستوم» تأسیس کرده اند و ۵۰ درصد به اضافه مقدار کمی از سهم شرکت جدید به شرکت آلمانی زیمنس اختصاص یافته است.

با اینحال برای اینکه شرکت فرانسوی آلستوم چندان دست پایین را در این قرارداد نداشته باشد، مدیر اجرایی این شرکت جدید از سوی طرف فرانسوی انتخاب شده است. در حالیکه یک مدیر دیگر که قدرت اجرایی کمتر دارد نیز از سوی زیمنس آلمان برای شرکت جدید انتخاب خواهد شد.

هدف اصلی ادغام بخش ریلی توسط شرکت های زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه فراهم شدن امکان رقابت با شرکت راه آهن دولتی چین عنوان شده و دو شرکت انتظار دارند با ادغام بخش ریلی خود سالانه بیش از ۴۷۰ میلیون یورو، معادل ۵۵۰ میلیون دلار از هزینه های خود بکاهند.

شرکت های زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه نمایندگی های گسترده ای در سطح جهان دارند و شرکت تازه تأسیس توسط دو شرکت آلمانی و فرانسوی بیش از ۶۲ هزار نیروی کار در سطح جهان خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۶ دو شرکت زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه مجموعا ۱۵.۳ میلیارد یورو، معادل ۱۸ میلیارد دلار از حوزه ریلی درآمد داشته اند و توانسته اند بیش از ۱.۲ میلیارد یورو سود ناخالص کسب نمایند.

این در حالیست که شرکت راه آهن دولتی چین توانسته است در سال های اخیر حضور فعالی در پروژه های بین المللی داشته باشد و در سال گذشته بیش از ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که از مجموع درآمدهای حوزه ریلی سه شرکت زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه و بومباردیر کانادا بیشتر است.

شرکت راه آهن دولتی چین ابتدا تنها بر روی پروژه های داخل کشور چین متمرکز بوده اما در طول سال های اخیر توانسته است با وجود رقابت جدی در عرصه جهانی، پروژه های بزرگی را حتی در کشورهای اروپایی همچون جمهوری چک و بریتانیا برنده شود.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.