۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۹۴۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی این کمیسیون از تشکیل دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی برای پیگیری ۱۲ مسئله مهم خبر داد.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس مهمترین مرجع پیگیری اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی است. این کمیته با تشکیل یک دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و تعیین ۱۲ مسئله مهم بنا دارد تا به صورت جدی پیگیری این مهم را در دستور کار قرار دهد.

تکیه بر مباحث کارشناسی و عملیاتی، هدف کمیته اقتصاد مقاومتی

در این خصوص رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خانه ملت گفت: کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سال گذشته تشکیل شده بود اما نیاز به تعریف ساختار مشخص برای آن احساس می شد که این مهم با تشکیل یک دبیرخانه تخصصی برای این کمیته انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: به این ترتیب کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی مجلس تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را بصورت جدی پیگیری خواهد کرد.

زارع تصریح کرد: دبیرخانه کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی تشکیل شده تا جلسات این کمیته به صورت مستمر با حضور نمایندگان مرتبط و مسئولین و کارشناسان دو هفته یکبار برگزار شود و مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی طی آن طرح و پیگیری شود.

وی ادامه داد: تکیه بر مباحث کارشناسی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی و پرهیز از عملکرد شعاری از اهداف کمیته اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین باید چند موضوع مهم و اساسی مرتبط با اقتصاد مقاومتی را از طریق کمیته اقتصاد مقاومتی پیگیری کرد تا به نتیجه رسید.

موضوعات مهم کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیگیری پیمان های پولی دوجانبه، تجارت دوجانبه، تامین مالی قراردادهای کلان نفتی از طریق بورس و با سرمایه های داخلی، تولید غذا بدون آب، بهبود حمایت های کارآمد از بخش کشاورزی از جمله خرید تضمینی، کمک به بهبود عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شفافیت در نظام بانکی و استقلال بانک مرکزی از شبکه بانکی، اصلاح نحوه تعرفه گذاری انرژی، حمایت از لوکوموتیوهای اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود وضعیت مسکن در کشور و اصلاح و بازطراحی پروژه های عمرانی و تامین مالی آنها بدون بودجه دولت از مباحث مهمی است که در کمیته اقتصاد مقاومتی پیگیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای راه اندازی دبیرخانه کمیته از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها اندیشکده و نهاد تحلیلی متمرکز بر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک گرفته شده و محمد امینی رعیا دبیر کمیته و مسئول دبیرخانه آن خواهد بود تا این کار به صورت تخصصی جلو برود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.