۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۱۹۳ ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ دسته: کشاورزی
۰

وزارت صنعت و تجارت هند در چارچوب برنامه های وزارت کشاورزی این کشور، به این وزارتخانه در توسعه صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد، وزارت کشاورزی هندوستان خود مسئول مستقیم بازاریابی محصولات تولیدی کشاورزی است؛ با این وجود وزارت صنعت و تجارت این کشور قصد دارد به منظور کمک به بخش زراعی این کشور بازارهای جدیدی را در اختیار تولیدات بخش کشاورزی قرار دهد.

یکی از فعالیت های مهم وزارت کشاورزی هندوستان برای بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور طرح جامع بازاریابی کشاورزی (ISAM) است که پنج اقدام مهم و اساسی برای اصلاح سیستم بازاریابی ملی این کشور پیشنهاد کرده است.

در همین رابطه اخیرا با معرفی وزیر جدید وزارت صنعت و تجارت هندوستان از تدوین یک چارچوب سیاستی مناسب برای این وزارتخانه به منظور تسهیل دسترسی بهتر به بازارهای جهانی محصولات کشاورزی و برنامه تدوین شده در وزارت کشاورزی هند خبر داد.

از آنجایی که طبق ساختار وزارتی هندوستان، وزارت صنعت و تجارت هندوستان نقشی در تامین و بازریابی محصولات کشاورزی این کشور ندارد و اداره بازریابی وزارت کشاورزی این کشور مسئول بازریابی و تجارت محصولات کشاورزی این کشور است، این همکاری برای تسهیل بهتر بازاریابی محصولات کشاورزی با محوریت وزارت کشاورزی طراحی شده است.

برنامه کمکی وزارت صنعت و بازرگانی هند به وزارت کشاورزی

در این راستا وزیر جدید صنعت و تجارت هندوستان با ارائه برنامه چند جانبه در صدد برداشتن محدودیت های تجاری بخش کشاورزی این کشور با هدف تقویت صادرات محصولات کشاورزی است.

پرابحو اعلام کرد: نیاز به بازارهای جهانی بعد از تولید محصولات توسط کشاورزان و پرداخت بهتر هزینه های تولید محصول و استفاده از قیمت گذاری خوب این محصولات، اقداماتی است که این وزارتخانه می تواند در جهت کمک به وزارت کشاورزی هند داشته باشد.

همچنین این وزارتخانه تمامی سیاست های محدود کننده تجارت بخش کشاورزی در سطح جهانی را از بین خواهد برد و برنامه مشخصی برای دسترسی بهتر این بخش به بازارهای جهانی برای تولید محصولات کشاورزی دارد که توسط دولت و وزارت صنعت و تجارت ارائه خواهد شد.

به عنوان مثال دولت فعلی کشور هندوستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی از طریق تنوع بخشیدن به سیاست های حمایتی با هدف تولید محصولات جدیدتر و باکیفیت تر، کمک به فراوری بهتر محصولات غذایی و گشودن بازارهای جدید جهانی برای محصولات تولیدی این کشور درآمد کشاورزان را به دو برابر حالت فعلی برساند.

به گزارش مرکز آمار کشور هندوستان بخش كشاورزی این کشور توانایی افزایش تولیدات كشاورزی و رشد صادرات تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار را دارد اما تحقق این هدف بدون کمک به سایر بخش های اقتصادی دولت امکان پذیر نخواهد بود.

منبع:

وزارت کشاورزی هندوستان

وزارت صنعت وبازرگانی هندوستان

اکونومیک تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.