۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۵۶۹ ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ دسته: یادداشت‌های شما
۱

این یادداشت توسط مخاطبان مسیر اقتصاد تهیه شده و لزوما مورد تایید این پایگاه خبری تحلیلی نیست.

درکانال خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت مصاحبه ای با سفیر ایران در اندونزی منتشر شده، مبنی بر راه اندازی خط مستقیم هوایی برای تهران به بالی.


در این مصاحبه سفیر ایران از نبود پرواز مستقیم به اندونزی و امیدواری به برقراری این پرواز در آینده صحبت کردند و در ادامه از برقراری پرواز مستقیم به بالی گفتند و گویا از هفته قبل پروازهای ماهان به بالی در حال انجام است.

۵ سال پیش به همراه همسرم به بالی سفر کردم. اولین جزیره گردشگری دنیا.

این لقبی است که به بالی داده اند.

از همه جای دنیا برای تفریح ارزان به بالی می آیند. هزینه سفر و اقامت در بالی نسبت به جزایر دیگر دنیا خیلی کمتر است.

از معابد و مکان های تفریحی خاص بالی که بگذریم، یکی از مهترین جذابیت های گردشگری بالی سواحل آن است.

طبیعت سرسبز و زیبای بالی واقعا دیدنی است، اما بهانه سفر به بالی تنها به دیدن این مناظر محدود نیست.

در کوچه ها و خیابان های این شهر کوچک که قدم میزدیم نوع پوشش مردم و حالات آنها اصلا مناسب حضور خانواده در آن محل نبود، چه برسد به خانواده مسلمان.

و جالبتر اینکه ساکنین این جزیره امکانات رفاهی زیادی ندارند و تقریبا فقیر هستند، این را می شود از مغازه ها و فروشگاه های آن فهمید، البته فروشگاه های برند در چند خیابان اصلی ملاک نیست. آنچه در بیشتر این جزیره دیده می شد فروشگاه هایی همانند آنچه در روستاهای خودمان است بود.

من و همسرم بوسیله ماشینی که در آن جزیره کرایه کرده بودیم تقریبا بیش از نیمی از بالی را گشتیم. جاده ها و خیابان هایی خراب و اسفالت هایی خراب آن چیزی است که از خیابان های بالی در یاد ما مانده است.

صدای آهنگ دیسکوهای جزیره بالی که شب ها انگار بلندتر میشد هم با شنیدن نام بالی در گوش من شنیده می شود.

وقتی این خبر را درکانال خبرگزاری وزات صنعت، معدن و تجارت دیدم ناخودآگاه این سوال در ذهن من ایجاد شد که دغدغه مسئولین مربوطه از برقراری پرواز به بالی چه بوده است؟

  1. جالبه، خود شما که دغدغه مسلمانی داری رفتی و اونجا رو دیدی الان دقیقا راجع به دغدغه میپرسی، مسئولین که دغدغه ای ندارن ولی اگه بخوای از مردم بدونی، عزیزم دغدغه آزادیست که امثال شما به مردم حرامش کردین، اینو بفهمین لطفا

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.