۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۱۸۲ ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

اتحادیه اروپا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان داخلی، تعرفه واردات ذرت و سورگوم و گندم سیاه را بیش از دو برابر نمود و به ۱۰.۹۵ یورو در هر تن رساند.

به گزارش مسیر اقتصاد اتحادیه اروپا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان داخلی تعرفه واردات ذرت، سورگوم و گندم سیاه را بیش از دو برابر نموده اند.

پیش از این واردکنندگان ملزم بودند به ازای واردات هر تن ذرت، سورگوم و گندم سیاه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعرفه ای در حدود ۵.۱۶ یورو، معادل ۶.۲ دلار بپردازند؛ اما در حال حاضر اتحادیه اروپا این تعرفه را بیش از دو برابر نموده و به ۱۰.۹۵ یورو معادل ۱۳.۱ دلار رسانده است.

مسئولان اتحادیه اروپا افزایش تعرفه واردات این محصولات را ضروری دانسته اند چراکه در طول ماه های اخیر به دلیل کاهش نرخ برابری دلار در مقایسه با یورو، صادرکنندگان آمریکایی رقابت پذیری بیشتری در بازار کشورهای اروپایی پیدا کرده اند و در صورت عدم افزایش تعرفه واردات، میزان واردات از کشور آمریکا افزایش می یافت و تولیدکنندگان داخلی کشورهای اروپایی متضرر می شدند.

طبق اعلام مسئولان اتحادیه اروپا این اتحادیه سازوکار خودکاری را برای رصد قیمت ها و تعیین رقابت پذیری محصولات تولیدی کشورهای اروپایی در نظر گرفته است. تصمیم اتحادیه اروپا به افزایش تعرفه های ذرت، سورگوم و گندم سیاه نیز در پی هشدار این سازوکار خودکار مبنی بر کاهش رقابت پذیری تولیدکنندگان اروپایی انجام گرفته است.

میزان افزایش در نظر گرفته شده برای تعرفه واردات نیز طبق محاسبات صورت گرفته از قیمت ذرت آمریکا و تولیدات داخلی کشورهای اروپایی و همچنین نسبت برابری دلار به یورو بدست آمده است.

کشورهای اروپایی، آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته جهان توجه ویژه ای برای حمایت از تولیدات داخلی، به خصوص در بخش کشاورزی دارند و به طور مستمر وضعیت تولید و تجارت خود را در این حوزه برای اعمال حمایت های لازم رصد می کنند.

منبع: ورلد گرین



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.