۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۶۶۲ ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ دسته: تولید، چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «تولید و اشتغال» در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می شود. در این همایش علاوه بر محوریت موضوع تولید و اشتغال با توجه به نامگذاری سال، به بررسی عملکرد دستگاه ها در اقتصاد مقاومتی نیز پرداخته خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد، در ادامه برگزاری سه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «تولید و اشتغال» در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می شود.

در این همایش علاوه بر محوریت موضوع تولید و اشتغال با توجه به نامگذاری سال، به بررسی عملکرد دستگاه ها در اقتصاد مقاومتی نیز پرداخته خواهد شد.

سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در دهه فجر و به تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری، برگزار شد. در کتابچه این همایش، به بررسی عملکرد دستگاه ها در اقتصاد مقاومتی پرداخته شد و چکیده مقالات و پایان نامه های ارسال شده برای همایش قرار گرفت. در ویژه نامه این همایش نیز به مشروح سخنرانی های انجام شده در همایش پرداخته شد.

این همایش، معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است که سالانه برگزار می شود و به بررسی و پایش مهمترین مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی اقتصادی کشور می پردازد.

در مراسم اختتامیه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، از استان کرمان، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی به عنوان ۳ دستگاه نمونه در اقتصاد مقاومتی، تندیس برتر همایش را دریافت نمودند. همچنین ۱۰ مقاله و ۱۰ پایان نامه برتر همایش، تقدیرنامه و جوایز همایش در این زمینه را دریافت کردند. همچنین در این مراسم بیانیه همایش قرائت گردید و طی آن ۲۰ پیشنهاد عملیاتی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

کمیته علمی سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی را آقایان عطاالله رفیعی آتانی عضو هیئت علمی رشته اقتصاد دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران، محمد نوفرستی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، سیداحسان خاندوزی، عضو هیئت ‌علمی دانشکده‌ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرکل دفتر اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس، مهدی طغیانی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان و میثم نریمانی مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل دادند.

حامیان سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، بانک قرض الحسنه رسالت، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران بودند.

گفتنی است که «شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی» برگزارکننده این همایش است؛ به گفته مسئول شبکه، این همایش هر ساله در بهمن ماه و در ایام مقارن با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تصویب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد تا طی آن، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک همه فعالان این حوزه فراهم گردد.

به زودی در خصوص جزئیات این همایش اطلاع رسانی خواهد شد. دستگاه ها و افراد علاقه مند جهت همکاری می توانند با شماره ۰۹۳۹۹۹۰۷۰۰۵ تماس حاصل نمایند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.