۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۹۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ دسته: دولت و حکمرانی، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۳

کتابچه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که به بررسی عملکرد اقتصاد مقاومتی ۲۴ دستگاه، ۹ استان و ۳ سازمان پرداخته است در روز اول همایش (۱۳ بهمن) منتشر شد.

به گزارش مسیر اقتصاد کتابچه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در روز اول همایش رونمایی شد.

در فصل اول این کتابچه که ویژه‌ی این همایش تهیه شده است، ضمن بیان تاریخچه ظهور اقتصاد مقاومتی در کشور، دکترین اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اصول ۵ گانه، سیاست های کلی ۲۴ ماده ای و ۱۰ اقدام عملی پیشنهادی توسط رهبر انقلاب تبیین می شود.

در فصل دوم، عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ۲۳ دستگاه صاحب پروژه در اقتصاد مقاومتی بررسی می شود و ضعف ها و قوت های هر دستگاه در این زمینه بیان می گردد. لازم به ذکر است که در جریان برگزاری این همایش، یک تیم تحلیلگر متشکل از اعضای شبکه در تعامل با تحلیلگران حوزه های مختلف، پایش عملکرد دستگاه ها در سال جاری مبتنی بر پروژه های تعریف شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را بر عهده داشت که گزارش جامع تهیه شده در این فصل، حاصل تلاش دو ماهه‌ی این تیم است. در این زمینه با دستگاه ها نیز ارتباطاتی برقرار شد اما عمده دستگاه ها، مایل به همکاری و ارائه گزارش عملکرد خود در اقتصاد مقاومتی نبودند و لذا منابع تحقیقاتی تیم مذکور، عمدتا از گزارش های رسمی و البته غیر پیوسته منتشر شده در رسانه ها برآمده است.

در فصل سوم کتابچه، گزارش اقدامات ۹ استان در اقتصاد مقاومتی منتشر شده است که ۴ استان اول به طور مستقیم و ۵ استان دوم به طور غیرمستقیم، گزارش عملکرد خود را جهت انتشار در اختیار شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی قرار دادند اما دیگر استان ها، در این زمینه به صورت مستقیم گزارشی ارائه ننمودند.

در فصل چهارم، ۳ سازمان به صورت داوطلبانه، گزارش اقدامات خود در تحقق اقتصاد مقاومتی را جهت انتشار ارسال نمودند که این گزارش ها بدون دخل و تصرف منتشر شده است.

در فصل پنجم و آخر این کتاب نیز گزارش علمی همایش اعم از معرفی هیئت علمی و چکیده مقاله ها و پایان نامه هایی که در بررسی اولیه مورد تایید قرار گرفتند، منتشر شده است.

لازم به ذکر است که سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ۹۵ در دانشگاه علم و صنعت با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» برگزار شد.

این کتابچه را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

کتابچه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

فصل سوم و چهارم این کتابچه به صورت کامل و پس از رفع ایرادات نگارشی، در دو پرونده زیر منتشر شده است:

پایش اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ – عملکرد دستگاه ها

اقدامات استان ها در اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵

  1. کجا میشه دانلود کرد کتابچه رو

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.