۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۸۷۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ دسته: تولید
۰

توسعه زیرساخت های یک کشور در صورتی که به درستی طراحی شده باشد و مقاومت و پایداری لازم را داشته باشد، می‌تواند به افزایش رشد اقتصادی منجر گردد و تأثیری قابل توجه بر ایجاد اشتغال داخلی داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای عضو گروه همکاری اقتصادی شرق آسیا در اجلاس اخیر خود بر ضرورت توسعه زیرساخت های اقتصادی مقاوم تأکید کردند و این اقدام را گامی مهم و ضروری در راستای افزایش رشد اقتصادی دانستند.

کشورهای عضو گروه همکاری اقتصادی شرق آسیا در نشست اخیر خود بر ضرورت توسعه زیرساخت های اقتصادی مقاوم تأکید کردند. زیرساخت های حمل و نقلی کشورها از جمله خطوط ریلی و جاده ای اکنون نقشی عمده در اقتصاد دارد و کشورهای شرق آسیا به سمت توسعه زیرساخت ها در حرکت هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۱ کشور عضو گروه همکاری اقتصادی شرق آسیا هستند که بخش عمده آن ها در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا قرار دارند. اما کشورهای دیگری از آمریکای شمالی و جنوبی نیز عضو این پیمان منطقه ای شده اند. کشورهای استرالیا، چین، تایوان، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، تایلند، ویتنام، روسیه، کانادا، آمریکا، مکزیک، شیلی و پرو از مهم ترین اعضاء این پیمان منطقه ای هستند.

در نشست مشترک اعضاء این گروه بر این مسئله تأکید شده است که توسعه زیرساخت های یک کشور در صورتی که به درستی طراحی شده باشد و مقاومت و پایداری لازم را داشته باشد، میتواند به افزایش رشد اقتصادی منجر گردد. از طرف دیگر توسعه زیرساخت های یک کشور میتواند تأثیری قابل توجه بر ایجاد اشتغال داخلی داشته باشند.

طبق گزارش سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در سال ۲۰۱۱، کشورهای جهان در مجموع به بیش از ۲.۳ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه در بخش توسعه زیرساخت نیاز دارند.

بانک توسعه آسیایی نیز اخیرا پیش بینی کرده است که کشورهای آسیایی سالانه به بیش از ۱.۷ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت نیاز دارند. این میزان سرمایه گذاری سالانه میتواند علاوه بر افزایش سطح زندگی مردم، تولید و اشتغال داخلی کشورها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: خبرگذاری صدای ویتنام



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.