۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۷۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی
۰

طبق گفته ی نخست وزیر جامائیکا، دولت این کشور از تولیدات بخش کشاورزی که دارای ارزش افزوده بالایی هستند و همچنین قابلیت صادرات دارند، حمایت مالی ویژه خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، نخست وزیر کشور جامائیکا در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی، صنعتی و غذایی داخلی این کشور، از حمایت دولت جامائیکا از بخش کشاورزی خبر داد و گفت این حمایت ها، جز برنامه های اصلی آینده دولتمردان جامائیکایی خواهد بود.

اندرو هولیس نخست وزیر جامائیکا همچنین اعلام کرد دولت این کشور برای تأمین بودجه ویژه واحدهای کشاورزی که می توانند محصولات کشاورزی با ارزش افزود زیاد تولید کنند، کمک زیادی خواهد کرد.

حمایت از فرآورده های کشاورزی و تولیدات با ارزش افزوده بالا

این مقام مسئول در توضیح چگونگی این حمایت گفته است: دولت جامائیکا از کشاورزانی حمایت می کند که به دنبال ارزش افزوده و تولید فرآورده از مواد خام خواهند بود.

مقام عالی رتبه کشور جامائیکا ادامه داد که با حمایت از سرمایه گذارانی که در زمینه کشاورزی تلاش می کنند، میتوانیم آینده خوبی برای کشور جامائیکا متصور باشیم.

آقای هولیس همچنین خاطرنشان کرد طبق تصمیم دولت جامائیکا، پشتیبانی مالی زیادی از بخش کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده اقتصادی میشود تا با این استراتژی به عنوان یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها، جامائیکا به رشد اقتصادی دست پیدا کند.

حمایت از صادرات کشاورزی

نخست وزیر جامائیکا، شرط دیگر حمایت از تولیدات کشاورزی را حمایت از تولیداتی دانست که در جهت صادرات به کشورهای دیگر باشد، چرا که این موضوع ارز آوری زیادی برای این کشور داشته و منجر به ایجاد درآمد پایدار برای کشور جامائیکا خواهد شد.

دولت جامائیکا از کشاورزان خود خواسته است تا با رعایت سقف بودجه ای خود و دولت نهایت تلاش خود را برای حداکثر کردن تولید با کیفیت محصولات خود بکار ببندد تا اهدافی که در حمایت از بخش کشاورزی این کشور به آن اشاره شده محقق شود.

استفاده از ظرفیت بانک های توسعه ای در حمایت از کشاورزی

نخست وزیر هولیس اعلام کرد بانک توسعه جامائیکا (DBJ) در این راستا قرار است منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از تولیدات بخش کشاورزی را فراهم کند.

طبق گزارش آماری موسسه آمار جامائیکا، طی سال ۲۰۱۵، ارزش کل واردات مواد غذایی جامائیکا در حدود ۸۴۱ میلیون دلار بود که تقریبا ۴۱ درصد از این واردات به وسیله محصولات ایالات متحده آمریکا انجام میگرفت.

منبع: خبرگزاری ملی جامائیکا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.