۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۴۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ دسته: تولید
۰

شرکت علی بابا بزرگترین شرکت خرده فروشی اینترنتی چین است که قصد دارد با اخذ مجوز از دولت آمریکا، به بازار این کشور نیز وارد شود. اما برای این منظور شرکت علی بابا به دولت ترامپ قول داده که یک میلیون شغل برای مردم آمریکا ایجاد نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت علی بابا بزرگترین شرکت خرده فروشی اینترنتی چین است که قصد دارد با اخذ مجوز از دولت آمریکا به بازار این کشور نیز وارد شود. اما برای این منظور دولت ترامپ برای این شرکت شروطی تعیین کرده که مهمترین آن ایجاد اشتغال گسترده برای مردم آمریکاست.

ورود شرکت های بزرگ خرده فروشی اینترنتی به بازار یک کشور در صورتی که به درستی مدیریت نشود میتواند اثراتی همچون تسهیل ورود کالاهای مصرفی وارداتی و از بین رفتن فرصت های شغلی در داخل کشور را در پی داشته باشد. بر همین اساس کشورهای مختلف شرط های متعددی را برای ورود شرکت های خرده فروشی به بازار داخلی کشورشان در نظر میگیرند تا از نتیجه عملکرد آن ها بر اقتصاد کشورشان اطمینان حاصل نمایند.

کشور آمریکا نیز شرکت های خرده فروشی بزرگی همچون شرکت های والمارت و آمازون را در داخل کشور خود دارد و به سادگی مجوز ورود شرکت های خارجی خرده فروشی همچون علی بابا به بازار کشور خود را صادر نمیکند.

اما در مذاکراتی که اخیرا بین آقای جک ما، موسس و رئیس شرکت علی بابا انجام گرفته، این شرکت قول ایجاد یک میلیون شغل برای مردم آمریکا را به دولت این کشور داده که به نظر میرسد مورد توجه دولت آمریکا قرار گرفته است. شرکت علی بابا بزرگترین شرکت خرده فروشی کشور چین و حتی قاره آسیاست و آقای جک ما موسس و رئیس این شرکت نیز در حال حاضر ثروتمند ترین فرد چین و آسیا محسوب میشود.

ایجاد اشتغال یکی از شعار های اصلی دولت ترامپ است به طوریکه ترامپ از زمان شروع به کار به عنوان رئیس جمهور آمریکا تا به حال تلاش کرده است در تصمیمات خود ایجاد اشتغال برای مردم آمریکا را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرد. برای همین منظور یکی از شروط اصلی آمریکا برای شرکت علی بابا به منظور ورود به بازار آمریکا ایجاد اشتغال یک میلیون نفری بوده است.

از طرف دیگر در حال حاضر اقتصاد آمریکا با مشکل بیکاری مواجه است و ایجاد یک میلیون شغل میتواند برای بیش از ۱۴ درصد از بیکاران این کشور شغل ایجاد نماید. با اینحال بسیاری از کارشناسان معتقدند رقم یک میلیون شغل رقم بسیار غیر منطقی و بالایی است و شرکت علی بابا دست کم در کوتاه مدت و میان مدت قادر نخواهد بود این میزان شغل در آمریکا ایجاد نماید.

منبع: گاردین



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.