۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۸۶۱ ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بازار هواپیماهای مسافربری پهن پیکر جهان عمدتا در اختیار دو شرکت هواپیماسازی بزرگ ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا قرار دارد. اما کشورهای روسیه و چین نیز قصد دارند در آینده نزدیک به رقیبی بزرگ برای این دو شرکت با سابقه در عرصه تولید هواپیما شوند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت هواپیماسازی روسیه اعلام کرد برای ۲۰ سال آینده قصد دارد با مشارکت شرکت هواپیماسازی چین بیش از ۶۰۰ هواپیمای مسافربری پهن پیکر و دوربرد به فروش برساند.

در حال حاضر بازار هواپیماهای مسافربری پهن پیکر جهان عمدتا در اختیار دو شرکت هواپیماسازی بزرگ ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا قرار دارد. اما کشورهای روسیه و چین نیز قصد دارند در آینده نزدیک به رقیبی بزرگ برای این دو شرکت با سابقه در عرصه تولید هواپیما شوند.

بازار خرید هواپیماهای مسافربری در جهان روبه گسترش است و به دلیل افزایش تقاضا کشورهای مختلف درحال برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیشتر از بازار فروش هواپیما در جهان هستند. در این میان بازار هواپیماهای پهن پیکر و دوربرد از ریسک بیشتری برخوردار است؛ چراکه علاوه پیچیدگی بیشتر فرآیندهای تولیدی، خریداران این نوع هواپیماها برخلاف هواپیماهای کوتاه برد و میان برد، تنها شرکت‌های هواپیمایی بزرگ هستند که تعداد آن‌ها کمتر است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی روسیه قرار است مدل اولیه هواپیمای پهن پیکر و دوربرد ساخت مشترک روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ تولید شود و تا سال ۲۰۲۵ اولین هواپیما به طور رسمی به فروش برسد.

شرکت هواپیماسازی روسیه توسط نهادهای دولتی و با هدف افزایش کارایی روسیه در صنعت هواپیماسازی در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد. این شرکت همچنین صاحب برندهایی همچون توپولوف، ایوچین، میگ و سوخو است.

علاوه بر این صنعت هواپیماسازی روسیه درحال حاضر جزء بخش‌هایی از اقتصاد روسیه است که هدف تحریم‌های کشورهای اروپایی قرار دارد. با اینحال طبق اعلام مسئولین هواپیماسازی روسیه، این تحریم‌ها از نظر تولید و تعمیر هواپیما برای صنعت هواپیماسازی روسیه مشکلات چندانی ایجاد نکرده و قطعاتی که پیش از این از کشورهای اروپایی وارد میشد، اکنون در داخل این کشور ساخته میشود.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.