۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۷۶۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ دسته: تولید
۰

تولید موتور هواپیمای بومی به طور کلی تولیدکنندگان هواپیمای مسافربری روسیه و چین را از کشورهای غربی بی نیاز خواهد کرد. به همین دلیل این کشورها قصد دارند با مشارکت یکدیگر اقدام به تولید موتور هواپیما نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت دولتی روس تک پیشنهادی به منظور همکاری در تولید موتورهای هواپیماهای مسافربری به چین ارائه کرده است. درحال حاضر هردو کشور روسیه و چین سازنده هواپیمای مسافربری هستند اما موتور آن را از کشورهای غربی وارد می‌کنند.

شرکت روس تک روسیه یکی از شرکت‌های بزرگ دولتی این کشور است که در زمینه تولید و تحقیق و توسعه بخش صنعت این کشور فعالیت می‌کند. طبق گفته سخنگوی این شرکت، روس تک پیشنهاد کار مشترک بر روی موتورهای قدیمی روسی و ساخت موتورهای به روز و جدید با الگوگیری از آن را به طرف چینی ارائه کرده است.

شرکت روس تک امیدوار است بتواند با همکاری طرف چینی تا سال ۲۰۲۰ میلادی نمونه اولیه موتور هواپیمای مسافربری خود را بسازد.

درحال حاضر بخش زیادی از ناوگان هواپیمای مسافربری روسیه مربوط به هواپیماهای ساخته شده در زمان شوروی سابق است و تعداد زیادی از آن‌ها فرسوده شده‌اند. فرسودگی این هواپیماها و امکان جایگرین کردن آن‌ها با هواپیماهای نو فرصتی مناسب پیش روی صنعت هواپیما سازی روسیه قرارداده که در تعداد وسیع به تولید هواپیما بپردازد.

کشور چین نیز اخیرا موفق شده به تولید هواپیماهای مسافربری میان رده بپردازد و در این بازار پر سود برای خود سهمی بدست آورد. هر دو کشور روسیه و چین برای بهره برداری از بازار روبه گسترش خرید هواپیما در بازار داخلی خود و همچنین بازار جهانی برنامه دارند.

هواپیمای جدید روسیه MC21 و هواپیمای جدید چین C919 نام دارد. هردو این هواپیماها اکنون مراحل تست را سپری کرده و آماده استفاده در سطح تجاری هستند.

با این حال روسیه و چین در تولید موتور این هواپیماها ناتوان بوده‌اند. به همین دلیل موتور این هواپیماها از کشورهای غربی وارد شده است. گرچه برخی از مدل‌های کوتاه برد تر هواپیمای جدید روسی از موتور قدیمی ساخته شده در شوروی سابق استفاده می‌کند، ولی به طور کلی موتور این هواپیما از شرکت آمریکایی «پرات و ویتنی» خریداری شده و موتور هواپیمای جدید چین نیز از یک شرکت آمریکایی-فرانسوی خریداری شده است.

تولید موتور هواپیمای بومی به طور کلی تولیدکنندگان هواپیمای مسافربری روسیه و چین را از کشورهای غربی بی نیاز خواهد کرد. به همین دلیل این کشورها قصد دارند با مشارکت یکدیگر اقدام به تولید موتور هواپیما نمایند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.