۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۱۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

در جلسه سالانه سهامداران شرکت نفت شل ۹۴ درصد از سهامداران این شرکت مخالفت خود را با پایبندی این شرکت به کاهش میزان تولید به منظور تحقق اهداف توافقنامه پاریس اعلام کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد در جلسه سالانه سهامداران شرکت نفت شل ۹۴ درصد از سهامداران این شرکت مخالفت خود را با پایبندی این شرکت به کاهش میزان تولید به منظور تحقق اهداف توافقنامه پاریس اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت شل معتقد است درصورتی که این شرکت بخواهد در راستای توافقنامه حفاظت از محیط زیست پاریس عمل نماید، چاره‌ای جز کنار گذاشتن اهداف تولیدی خود ندارد؛ اما سهامداران این شرکت از مدیرعامل به دلیل کنار گذاشتن اهداف تولیدی به منظور پایبندی به توافقنامه پاریس انتقاد کردند.

مدیرعامل شرکت شل معتقد است درصورتی که بخواهیم به هدف کاهش دمای زمین به زیر ۲ درجه سانتی‌گراد برسیم لازم است دولت‌ها سیاست‌های حمایتی برای شرکت‌هایی همچون شرکت شل در نظر بگیرند.

شرکت شل سهم بزرگی از بازار انرژی جهان ندارد و درصورتی که تنها شرکت شل سیاست‌های محدودکننده را مطابق توافقنامه پاریس اعمال نماید، نتیجه آن فقط کاهش رقابت پذیری این شرکت خواهد بود و دستاوردی در جهت تحقق اهداف توافقنامه پاریس به دست نخواهد آمد.

سهامداران شرکت شل معتقدند این شرکت نباید با دست خود زمینه کاهش رقابت پذیری در بازار جهانی را فراهم آورد. از این رو ۹۴ درصد آن‌ها به عدم پذیرش اصلاحیه کاهش تولید مطابق با توافقنامه پاریس رأی داده‌اند.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.