۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۸۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ دسته: پول و بانک
۰

آمریکا ۶ کشور چین، آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، سوئیس و تایوان را به کاهش ارزش پول ملی خود متهم کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر خزانه داری آمریکا در دیدار اخیر خود با نمایندگان کنگره این کشور در گزارشی اعلام کرده‌است که لیستی از کشورهایی که ارزش پول ملی خود را بیش از حد پایین نگه‌داشته‌اند تهیه کرده است.

کشورهای چین، آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، سوئیس و تایوان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به کاهش ارزش پول ملی متهم شده‌اند.

در گزارش وزیر خزانه‌داری آمریکا آمده است: «وقتی دولت‌ها در قیمت‌گذاری پول ملی نسبت به واحد‌های پولی دیگر کشورها مداخله مینمایند و ارزش پول ملی خود را بیش از حد پایین می‌آورند، شرایط رقابت به نفع شرکت‌های داخلی این کشورها تغییر میکند. از این رو وزارت خزانه‌داری آمریکا در نظر دارد این کشورها را شناسایی کند و سیاست‌های آن‌ها را زیر نظر بگیرد.»

علاوه بر این وزیر خزانه‌داری آمریکا در این دیدار بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی آمریکا به منظور دستیابی به رشد اقتصادی ۳ درصد تأکید کرده است.

اصلاحات اقتصادی یکی از اهداف اصلی مدنظر ترامپ است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز بر روی آن تأکید داشته است. ترامپ مالیات ۳۵ درصدی آمریکا بر شرکت‌ها را که از بالاترین نرخ‌ها در بین کشورهای صنعتی است، یکی از دلایل عدم دستیابی آمریکا به نرخ رشد اقتصادی ۳ درصد میداند.

اصلاح نظام مالیاتی آمریکا به منظور کاهش مالیات بر شرکت‌ها یکی از شعارهای اصلی ترامپ در زمان کمیپن‌های ریاست جمهوری بوده است.

علاوه بر این پایان دادن به تجارت ناعادلانه آمریکا و چین نیز جرء شعارهای اصلی ترامپ بوده ولی به نظر میرسد بعد از دیدار با رئیس جمهور چین، ترامپ قدری در تعاملات خود با چین تجدید نظر کرده و قصد دارد از کمک چین در حل و فصل بحران کره‌شمالی استفاده نماید.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.