۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۸۵۷۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ دسته: حمل و نقل
۰

نشست رسانه‌ای مسیر اقتصاد پیرامون علل عدم شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ مقیاس در بخش حمل و نقل با همکاری خانه اندیشه‌ورزان ایران، شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور مسئولین و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از مهمترین علل پایین بودن بهره‌وری و بالا بودن هزینه حمل بار جاده‌ای در ایران، کوچک مقیاس بودن شرکت‌ها است. مطالعه وضعیت شرکتها در سایر کشورها  نشان می‌دهد که قوانین و آیین نامه ها مهمترین نقش را در شکل دهی به نام حمل و نقل ایفا می‌کنند. در این راستا «رسانه مسیر اقتصاد» به منظور واکاوی بهتر ابعاد این مسئله نشستی رسانه‌ای با موضوع « چرا شرکت‌های بزرگ حمل بار در ایران شکل نمی‌گیرد؟»، برگزار می‌کند.

این نشست با هدف ایجاد بستر گفتگو و تعامل میان کارشناسان و صاحب‌نظران بخش حمل و نقل در جهت افزایش آگاهی و ارتقای دانش تخصصی پژوهشگران و سیاستگذاران و بهبود کیفیت تصمیم‌گیری در کشور متناسب با مختصات اقتصاد ایران، طراحی شده‌ است. رویکرد نشست‌های مسیر اقتصاد، واکاوی مسائل روز اقتصاد ایران است و این رسانه به عنوان رسانه تصمیم‌سازان اقتصاد ایران، در هر نشست یک موضوع محوری را مدنظر قرار می‌دهد.

در این نشست، عارف رومینا معاونت اداره حمل کالای سازمان راهداری، عبدالله خانعلی، رئیس اتحادیه کامیون‌داران یخچال‌دار و حامد تاج‌الدین، کارآفرین و مدیر یک شرکت اینترنتی حمل بار حضور خواهند داشت. لازم به ذکر است این رویداد به صورت زنده از کانال روبیکای مسیر اقتصاد rubika.ir/masireqtesad پخش خواهد شد.

نشست مذکور در روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ به میزبانی خانه اندیشورزان برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.